
Wdrożenia systemów RFID przekładają się na konkretne usprawnienia i wymierne korzyści w handlu detalicznym, logistyce i transporcie. Przekonały się o tym wiodąca sieć drogeryjna, a także skandynawska firma kurierska, które zdecydowały się na zastosowanie RFID w codziennych operacjach.
Technologia RFID polega na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Stanowi odpowiedź na takie problemy jak: wysokie koszty inwentaryzacji, trudności związane z prawidłową realizacją zamówień i lokalizacją towarów. Zastosowanie RFID pozwala też minimalizować przypadki kradzieży, nieuprawnionego dostępu do towarów czy braku informacji o towarach na poszczególnych etapach łańcucha dostaw.
Dzięki zastosowaniu RFID znacznie usprawniono zarządzanie gospodarką środków transportowych i zautomatyzowano procesy w magazynie centralnym. Technologia radiowa stała się elementem składowym systemu, który wsparł automatyzację nowego magazynu, zmniejszając czasochłonność i liczbę błędów podczas załadunku.
Celem wprowadzenia systemu RFID w magazynie wysyłkowym była optymalizacja procesu załadunku towarów, przy jego maksymalnej automatyzacji wraz z kontrolą wysyłanych towarów. Prawdziwą rewolucję stanowiła automatyczna identyfikacja kilkudziesięciu tysięcy boksów z towarami przeznaczonymi do wysyłki, poprzez wyposażenie ich w trwale przymocowane tagi RFID i odpowiednie zestawy sprzętu RFID na wskazanych dokach załadunkowych.
Wdrożenie RFID umożliwia monitorowanie ruchu kontenerów na dokach załadunkowych w czasie rzeczywistym, a także rozróżnianie kierunku, nawet gdy przemieszczają się równocześnie w przeciwnych stronach. Pozwala kontrolować również proces załadunku pojazdów, potwierdzać jego poprawność, tj. wysyłkę właściwego towaru do właściwego sklepu. Dzięki systemowi usprawniono pracę kierowców i pracowników magazynu. Zespół ISS RFID zintegrował kilka różnych systemów wraz z systemem RFID oraz zapewnił wsparcie serwisowe dla Klienta.
Zapewnienie bezpieczeństwa to jedno z głównych wyzwań, z którymi mierzą się firmy logistyczne i transportowe w międzynarodowym i krajowym transporcie towarów. Z rozwiązań ISS RFID skorzystał wiodący dostawca usług kurierskich i logistycznych działający głównie w krajach skandynawskich. Dzięki wdrożeniu systemu TrackLock 2.0 (plomba elektroniczna wraz z platformą) klient zapewnił sobie najwyższy poziom bezpieczeństwa. System działa w koncepcji IoT, dostarczając natychmiastowo informacji o położeniu, przebiegu trasy i statusie zabezpieczenia w każdym punkcie drogi, tj. plomba otwarta, zamknięta, naruszona. Umożliwia przyznanie dostępu do towarów tylko osobom upoważnionym. Rozwiązanie można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, co stanowi bazę do optymalizacji procesów.
Dzięki zastosowaniu systemu RFID we flocie transportowej skandynawska firma kurierska zredukowała liczbę kradzieży w centrach logistycznych i na placach przeładunkowych, a w razie próby włamania jest w stanie szybko reagować. Doświadczenie pokazuje, że elektroniczne plomby świetnie sprawdziły się w trudnych warunkach atmosferycznych.
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!