
Wspólny projekt Miasta, PKP S.A i PKP PLK zakłada między innymi remont mostu kolejowego im. Ernesta Malinowskiego czy budowę kładki pieszo-rowerowej. To ogromne plany inwestycyjne.
Trwający od ponad roku remont budynków na dworcach Toruń Miasto i Toruń Wschód, które realizuje spółka PKP S.A. to zaledwie wstęp do kolejowej rewolucji, która ma czekać nasze miasta. Nie chodzi o włączenie do programu kolei szybkich prędkości, o które apeluje Marszałek Całbecki, ale o realizację kolejnych przedsięwzięć przewidzianych w ramach projektu inwestycyjnego pn. Modernizacja linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny - Toruń Wschodni wraz z infrastrukturą dworcową oraz budową nowych przystanków kolejowych w Toruniu - BiT City II".
Dalsze prace i działania są już po stronie dwóch pozostałych partnerów, czyli Miasta Toruń oraz spółki PKP PLK. Zwłaszcza w gestii tego drugiego podmiotu są ogromne plany. Mowa o: budowie drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego, przebudowie stacji Toruń Miasto wraz ze skomunikowaniem stacji przejściem podziemnym z ulicą Sowińskiego, przebudowie szlaku Toruń Miasto - Toruń Wschodni, modernizacji stacji Toruń Wschodni wraz z peronami i istniejącym przejściem podziemnym oraz modernizacji mostu kolejowego im. Ernesta Malinowskiego.
W ramach ostatniego z projektów na moście wykonane zostaną zabezpieczenia antykorozyjne. Czeka też remont torów, przyczółków mostowych, łożysk, podpór oraz zabytkowych wieżyczek. Niestety nie wiem, kiedy ruszą prace. Jednak, jak zapowiada inwestor, inwestycja będzie zrealizowana.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. posiadają dokumentację projektową dla zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny – Toruń Wschodni wraz z infrastrukturą dworcową oraz budową nowych przystanków kolejowych w Toruniu – BiT City II". Realizacja inwestycji będzie możliwa po zapewnieniu środków finansowych oraz pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych - mówi Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Warto też podkreślić, że cały projekt będzie realizowany jako jedno przedsięwzięcie, dlatego zapewnienie finansowania jest kluczowe.
Przemysław Zieliński przypomniał też w rozmowie z naszym portalem, że Miasto Toruń odpowiada za budowę kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym. Z ostatnich informacji wynika, że zakończano zbieranie materiałów w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji dla tego zamierzenia. Poza tym po stronie Torunia jest jeszcze: przebudowa ul. Sowińskiego, przebudowa kładki "Garbaty Mostek" i przebudowa węzła komunikacyjnego przy dworcu Toruń Wschodni. Do tego tematu będziemy jeszcze wracać.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Następny artykuł odgrzewający kotleta, gdzie wszystko wiadomo od lat jak ma być, ale nadal nie ma pieniędzy. Weźcie najlepiej przepiszcie połowę artykułów z tego i poprzedniego roku, jak nic nowego wam się nie chce.
Ciekawe ilu będzie przejeżdżających samochodami po kładce...
Napiszcie o trzecim moście bo dawno nic o nim nie było.
Kładka będzie pieszo- rowerowa.Czyli nie będzie przeznaczona dla samochodów.
Kładka typu tej na drogowym? To że jeszcze nikt nie został przejechany przez samochód na tej kładce... Szczęście czy co innego bo wjechać może.. a co kto zabroni się ścigać po moście i kręcić bączki na skarpie za wiaduktem kolejowym...
Jak już to tramwaj na lewobrzeże !