
Starostwo Powiatowe w Toruniu otwiera kolejne wydziały i biura dla mieszkańców. Nadal jednak w czasie wizyt w urzędzie obowiązują specjalne zasady bezpieczeństwa.
Trwa odmrażanie życia społecznego w naszym kraju. W sposób zbliżony do czasów sprzed epidemii zaczynają też funkcjonować urzędy publiczne. Muszą jednak dostosować swoje działanie do nowych warunków. Od poniedziałku (1 czerwca) w Starostwie Powiatowym w Toruniu przywrócony zostanie dostęp do kancelarii na I piętrze, sekretariatów Wydziału Budownictwa i Wydziału Geodezji oraz do innych biur prowadzących obsługę klientów.
Otwarte będą: sala obsługi Wydziału Komunikacji na I piętrze i sala obsługi geodezyjnej na parterze. Znów możliwa będzie obsługa klientów w Wydziale Środowiska – bezpośrednio w pokojach oraz u Rzecznika Konsumentów – w miejscu wyznaczonym przed spotkaniem.
Władze powiatu toruńskiego zdecydowały się utrzymać restrykcje dotyczące liczby obsługiwanych osób. Wciąż obowiązuje zasada jeden klient na jedno stanowisko. Ważną kwestią dla mieszkańców powiatu jest też działanie Wydziału Komunikacji. W tym przypadku schemat postępowania jest następujący. Najpierw obowiązkowa internetowa rezerwacja terminu wizyty na stronie www.powiattorunski.pl, a później wizyta w Wydziale. Warto pamiętać, że wszystko co dotyczy dowodów rejestracyjnych, można zrealizować po internetowej rezerwacji kolejki pod adresem: http://rezerwacje.powiattorunski.pl/pol/login.
- Zalecamy nadal ograniczenie wizyt w Starostwie do minimum. Wcześniej sposób przygotowania wniosków można omówić z urzędnikiem telefonicznie oraz e-mailem. Wnioski są do pobrania z naszej strony internetowej, pozostaje wydrukować je, wypełnić , podpisać oraz załączyć potrzebne załączniki. Warto już z tak przygotowanymi wnioskami przyjść do urzędu - informuje Starostwo Powiatowe w Toruniu.
To nie koniec zmian. Jeśli sprawa wymaga bezpośredniego spotkania z urzędnikiem lub klient nie ma możliwości przygotowania dokumentów w domu, trzeba przyjechać do Starostwa. - Staramy się zapewnić zarówno klientom, jak i pracownikom maksimum bezpieczeństwa. W związku z tym na patio Starostwa Powiatowego powstała strefa klienta. Przy stolikach ustawionych pod namiotami urzędnicy mogą spotkać się z interesantami. Jest to też miejsce, gdzie można wypełnić wnioski, jeśli nie zrobili Państwo tego w domu - tłumaczą przedstawiciele Starostwa Powiatowego. Strefa klienta jest przewiewna i będzie na bieżąco odkażana.
Każdy klient wchodzący do Starostwa musi pamiętać o maseczce i rękawiczkach i o zachowywaniu odległości od innych klientów. Przy wejściu do Starostwa oraz przed Wydziałami umieszczone są dozowniki z płynem dezynfekującym, z którego należy skorzystać.
(Arkadiusz Kobyliński)
fot. Starostwo Powiatowe w Toruniu
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie