
Projektując sklep internetowy stajemy przed szeregiem wyborów, które raz podjęte będą miały konsekwencje dla naszego sklepu w przyszłości. Warto poznać gruntownie możliwości jakie daje konkretne oprogramowanie i cms gdyż z czasem mogą one stanowić o rozwoju bądź negatywnie wpływać na budowanie widoczności i rozbudowę sklepu internetowego. Zobacz jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, które pozwoli na sprawne prowadzenie sprzedaży, zarządzanie magazynem i administrację.
Rozwój swojego biznesu w internecie to przyszłość. Przenosząc swoją sprzedaż do internetu wchodzimy w świat ecommerce, który ma swoje zasady i prawa. Nieumiejętne poruszanie się i działanie wbrew logice użytkownika i braku wiedzy może doprowadzić nas do straty czasu i pieniędzy, a stworzony sklep nie będzie konwertował.
Popularne pytanie, które pojawi się przed rozpoczęciem prac nad sklepem internetowych to zwykle : na czym postawić sklep internetowy?
Zależnie od Twoich potrzeb warto zwrócić uwagę na rozwiązania jakie dają poszczególne opcje wdrożenia ecommerce dla Twojego sklepu.
To rozwiązanie pozwala na idealne dopasowanie funkcjonalności sklepu, wdrożenia opcji administratora, płatności, integracji z potrzebnymi platformami jak np: salesmanago czy comarch. Rozwiązanie jest dedykowane dla wymagających Klientów oraz dużych sklepów internetowych, choć nie zawsze jest to prawdą. Mniejsze sklepy które stawiają na pełną elastyczność w projekcie UI i UX sklepu internetowego lepsze rezultaty wydajnościowe i performance osiągną przy zastosowaniu dedykowanego wdrożenia sklepu internetowego.
Jeżeli prowadzisz biznes lokalnie warto zwrócić uwagę na tworzenie sklepów internetowych w Krakowie, przez agencje interaktywną hauerpower z Twojego regionu. Poznasz jak wiele możliwości daje dedykowane wdrożenie i brak ograniczeń co do funkcjonalności.
Zalety dedykowanego oprogramowania sklepu internetowego
Lepsze możliwości dopasowania wymaganych funkcjonalności,
Większa elastyczność w projektowaniu layoutu sklepu,
Lepsza kontrola nad kodem oraz własny dedykowany kod, który jest szybszy i lepiej zoptymalizowany do wymagań przeglądarek,
Wpływ na projekt wersji mobilnej sklepu www,
Pełna kontrola nad optymalizacją SEO sklepu internetowego, w modelach saas często jest problem z prozaicznym ustawieniem przyjaznych adresów url np : buty-meskie-czarne, zamiast tego mamy adres z cyframi lub kompletnie niepowiązany z tematyką kategorii produktu.
Podobnie jak w przypadku dedykowanych platform ecommerce rozwiązania opensource w przypadku profesjonalnego wdrożenia przez agencję interaktywną tworzącą zarówno kod jak i projekty UX / UI spełnią swoje zadanie. Do wyboru mamy szeroką paletę silników cms : prestashop, magento i wordpress. Każdy z nich ma jednak swoje ograniczenia i inaczej wygląda praca z wdrożeniem. Najbardziej elastyczny i dający największe możliwości wdrożenia oraz konfiguracji jest cms Wordpress z modułem szeroko rozbudowanych funkcji ecoomerce tj: Woocommerce.
Warto poszukać agencji interaktywnej, która zajmuje się wdrażaniem sklepów www w oparciu o takie rozwiązania i zapytać o przykładowe realizacje, sprawdzić poziom wdrożenia i porozmawiać o naszych potrzebach z zespołem. Przykładem agencji może być tutaj agencja hauerpower z Krakowa.
To zdecydowanie opcja pudełkowa dla mniej wymagających Klientów. Płacąc abonament miesięczny otrzymujemy pełny zestaw funkcjonalności i dostęp do szeregu opcji i możliwości sklepu. Rozwiązanie mało elastyczne gdyż budżetowe, często nie dając pełnych możliwości edycji, konfiguracji, optymalizacji SEO i technicznej.
Do tych popularnych sklepów internetowych w modelu SaaS możemy zaliczyć:
Shopify
Shopper
I-systems
Wady rozwiązań SaaS sklepów internetowych
Często w przypadku rozwiązań Saas nie mamy wpływu na performance i szybkość działania sklepu, jakość kodu html,css, a o dedykowanych rozwiązaniach dla urządzeń mobilnych możemy tylko pomarzyć (co jest dużym minusem w obecnych czasach).
Kolejnym problemem to optymalizacja SEO i brak pełnej konfiguralności z poziomu panelu. Przykładowo ustawienie znaczników h1-h3 lub własne dedykowane schematy znaczników meta title, serwer również jest w abonamencie i w przypadku obciążeń nie mamy wpływu na jego poprawę, tak jak w przypadku dedykowanego sklepu gdzie serwer w każdej chwili możemy zmienić na wydajniejszy.
Omówione platformy i oprogramowania do wdrożenia sklepu internetowego są ogólnodostępne, wybór jest duży dlatego warto już na początku sprecyzować swoje oczekiwania względem integracji, potrzeb z zakresu analityki sklepu internetowego i optymalizacji SEO by nie wdrażać silnika sklepu który nie będzie spełniał oczekiwań.
Przyjmując do klasyfikacji kwestie:
techniczna optymalizacja SEO,
optymalizacja onsite SEO,
łatwość w prowadzeniu sklepu po stronie administratora,
mnogość rozwiązań i dostępnych wtyczek oraz rozszerzeń
Przy średnim budżecie na tworzenie sklepu najlepiej wychodzi rozwiązanie wdrożenia dedykowanego sklepu internetowego w oparciu o moduł cms Woocommerce w integracji z Wordpress.
Sam w sobie Wordpress posiada nieograniczone możliwości wdrożenia warstwy frontend i integracji dowolnego projektu graficznego, projektowania dedykowanych wersji mobilnych.
Szerokie możliwości rozbudowy dają liczne wtyczki poszerzające zarówno podstawową wersję wordpress jak i woocommerce. Wordpress posiada niemalże wtyczki do wszystkiego, jednak uważać należy z ich użyciem gdyż mogą one znacznie obciążyć sklep i czas jego wczytania.
Ilość sklepów internetowych wdrożona w rozwiązaniu Woocommerce to około 32%.
To kolejny aspekt, który jest bardzo ważny przy wyborze sklepu internetowego. Sklep internetowy musi być bezpieczny i wyposażony w mechanizmy autoryzacji płatności. Oferować bezpieczeństwo danych osobowych.
W przypadku dedykowanych rozwiązań dla sklepów internetowych agencja interaktywna zobowiązana jest o odpowiednie zabezpieczenie sklepu, wdrożenie certyfikatu SSL oraz zabezpieczenie płatności lub wykorzystanie do tego bezpiecznych płatności online jak np: tpay.com.
Wśród opinii osób korzystających z silnika Wordpress istnieje przekonanie problemach i potencjalnych dziurach wersjach Wordpressa, którą wykorzystują hakerzy do włamań. Prawdą jest jednak to że każdy system nieaktualizowany pozostawiony samemu sobie jest narażony na tego typu ataki. W przypadku wordpress należy utrzymywać najnowsze wersje wordpress’a, zastosowanych wtyczek, modułów i wersji php.
Dodatkowo odpowiednie zabezpieczenie logowania, panelu, bazy danych i zmiany w plikach konfiguracyjnych powodują bardzo przyzwoitą poprawę bezpieczeństwa rozwiązania woocommerce.
Przekonanie o łatwym ataku i wirusach dla wordpress może rodzić się z słabych wdrożeń wykonanych przez amatorów na darmowych motywach i template lub starych nieaktualizowanych wtyczkach z których sklep korzystać.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!