
Pięć firm walczy o zwycięstwo w przetargu w sprawie przebudowy pl. Chrapka w Toruniu.
Najtańsza oferta została skalkulowana na ponad 20 mln zł i złożyła ją firma Skanska. Najdroższą ofertę złożyła firma Balzola, wyceniając roboty na ponad 28 mln zł.
- Spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania przetargiem - mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD.- Realizacja tej inwestycji, to jedno z większych przedsięwzięć, jakie będzie realizowane na mapie komunikacyjnej naszego miasta. Teraz oferty są badane pod kątem formalno-prawnym. Chcemy, aby prace ruszyły jeszcze w tym roku.
Plac bpa Chrapka zlokalizowany jest w ciągu DK15, DK80 i przebiegającej w bardzo bliskiej odległości DK91, której przebieg jest alternatywą dla autostrady A1.
To jedno z najważniejszych, ale i najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań na mapie komunikacyjnej Torunia. Zastosowane tu rozwiązania są słabo czytelne dla kierowców i sprawiają im wiele trudności. W ciągu roku dochodzi tu średnio do 42 kolizji i dwóch wypadków. Na niski poziom bezpieczeństwa ma wpływ także duża liczba przejść dla pieszych oraz duża prędkość, jaką kierowcy rozwijają w obrębie skrzyżowania.
Na placu Chrapka powstanie rondo turbinowe. Co to oznacza? Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania się strumieni ruchu zmniejsza ryzyko kolizji.
Warto dodać, że o rozwiązaniach drogowych na placu Chrapka zadecydowali mieszkańcy Torunia w czasie konsultacji drogowych, które odbyły się w 2011 roku.
Zadanie jest współfinansowane ze środków UE.
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie