
Tworzenie i publikacja treści jest nieodłącznym elementem strategii SEO. Pozycjonowanie wymaga contentu, który będzie jakościowy, stanowiąc odpowiedź na konkretne zapytanie użytkownika. Co warto wiedzieć o tym temacie i na co zwrócić szczególną uwagę?
Istota treści w strategii SEO
Realizacja strategii SEO to nie tylko publikacja treści z frazami kluczowymi. Algorytm Google analizuje teksty, ich semantykę i wartość dla użytkowników, aby w ramach odpowiedzi na zapytanie internauty wyświetlić jak najlepiej dopasowane wyniki. Warto więc tworzyć treści, które nie tylko kompleksowo omawiają dany temat, ale posiadają zamieszczoną konkretną odpowiedź na pytanie użytkownika.
Ważną częścią content marketingu jest aspekt ludzki. Twórz treści, które nie będą służyć wyłącznie do pozycjonowania strony – SEO potraktuj jako wartość dodaną, a publikuj teksty wartościowe dla odbiorców. To właśnie taki content jest najlepiej traktowany przez algorytm, który na przestrzeni lat Google nieustannie ulepsza i aktualizuje.
Unikaj niedozwolonych technik, których użycie szybko skończy się filtrem lub banem. Należą do nich:
Za sprawą zmian w algorytmie Google, szczególnie dobre efekty w kontekście SEO przynoszą treści content marketingowe, które są chętnie czytane przez odbiorców, ponieważ zawierają wartościowe informacje. Systematyczna publikacja tekstów wpływa także na budowanie topical authority, czyli autorytetu w branży.
Poradnik SEO 2022 - https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/
Content marketing i SEO
W jaki sposób dobre treści content marketingowe jednocześnie zgodne z SEO? Nieco światła na publikację tekstów rzuca dokumentacja Search Quality Evaluator Guidelines. To materiał od Google, który przedstawia wytyczne na temat oceniania treści. Szczególną uwagę warto zwrócić na zasady E-A-T:
Gdy zostaną spełnione zasady E-A-T, witryna może liczyć na szczególnie dobre wyniki w kontekście widoczności. Przedstawione reguły są szczególnie istotne w branżach o charakterze YMYL (your money your life), czyli takich, gdzie content może wywierać ogromny wpływ na codzienne życie odbiorców: finanse, zdrowie, prawo.
Jak dobierać frazy kluczowe?
Frazy kluczowe należy dobierać indywidualnie do każdej strony internetowej. Wyrażenia te powinny być regularnie wyszukiwane przez odbiorców (popyt), jednocześnie przedstawiając zawartość witryny. Zależnie od charakteru witryny, takie słowa mogą odnosić się do usługi, asortymentu, a także miejscowości w przypadku lokalnego SEO. Jeżeli Twój biznes działa regionalnie i decydujesz się na pozycjonowanie stron w Krakowie lub w innej miejscowości, należy wyszukać słowa związane z asortymentem/usługami, a także miastem. Oto przykłady takich fraz kluczowych:
Sklepy internetowe mogą selekcjonować frazy do pozycjonowania, które nawiązują bezpośrednio do asortymentu. Należy jednak pamiętać, że z reguły wyrażenia o wysokim popycie są szczególnie konkurencyjne. Dlatego dobrym pomysłem jest wyszukiwanie fraz long-tail, czyli składających się z kilku słów. Zwykle ich konkurencyjność pozostaje niższa, więc znacznie łatwiej uzyskać wysoką pozycję. Oto przykłady fraz long-tail, z których mogą korzystać sklepy internetowe:
Wyszukiwanie fraz kluczowych jest niezwykle ważnym procesem pozycjonowania strony. Następnie wybrane wyrażenia należy umieszczać w treści w sposób naturalny i atrakcyjny dla odbiorców.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie