Reklama

Burza po wpisie wykładowcy UMK. Czesław Śpiewa komentuje: to antysemicka treść

TUB
24/02/2019 13:40

Oburzenie wśród internautów po wpisie prof. Jacka Bartyzela, który dotyczył Żydów. Do rektora toruńskiego UMK dotarło już pismo w sprawie ukarania wykładowcy. Sprawę skomentował m.in. Czesław Śpiewa...

Chodzi o post, który kilka dni temu zamieścił na swoim profilu Facebookowym prof. Jacek Bartyzel z Wydziału Politologii i Studiów Międzynarodowych. Oto fragment wpisu. - To, że nas Żydzi nienawidzą i opluwają, jestem w stanie przyjąć ze spokojem  w kończy czegóż można spodziewać się od tego plemienia żmijowego pełnego pychy, jadu i złości? Trzeba po prostu trzymać ich na dystans, tak wielki, jak tylko możliwe. W ogóle nawet inne próbować dyskutować czy przekonywać, bo to daremne; oni nie są zdolni do okazywania wdzięczności, uważają natomiast, że wszystko im się należy.

Dalej czytamy: - gdyby to ode mnie zależało, karałbym ich [...] dożywotnią infamią narodową oraz cieleśnie: publiczną chłostą w sempiternę.

 

Na reakcję ze strony internautów nie trzeba było długo czekać. Wpis skomentował między innymi Adam Leszczyński, publicysta i wykładowca Uniwersytetu SWPS w Warszawie, który domaga się postępowania dyscyplinarnego wobec prof. Jacka Bartyzela. Do rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu wystosował list. Pisze w nim o propagowaniu przez wykładowcę treści antysemickich i wzywaniu do nienawiści na tle rasowym. Tak w kolejnym poście skomentował to prof. Jacek Bartyzel: - Osobliwością naszych czasów jest pojawienie się podgatunku pracowników nauki, którzy lubią realizować się twórczo albo (jak ci szołmeni z konferencji "naukowej" w Paryżu) jako oszczercy i łgarze albo (jak ten adiunkt od obalania pomników) jako uliczni chuligani albo wreszcie (jak ów donoszący nam mnie dr hab. Leszczyński) jako publiczni sykofanci w służbie publicznego kultu judeolatrii. Myślę, że do takich upodobań potrzeba szczególnych predyspozycji - bynajmniej nie intelektualnych.

Zarówno pierwszy, jak i drugi wpis prof. Bartyzela zniknął z Facebooka. - Sykofanci zadziałali i gestapo Cukiergóry namierzyło mnie za „naruszenie standardów". Przypuszczam, że trzeba będzie wybudzić Ardaliona, tylko, kurczę, zapomniałem hasła - napisał politolog.

Sprawę na FB skomentował także artysta Czesław Śpiewa. - Pracownik UMK w Toruniu, prof. Jacek Bartyzel, propaguje treści antysemickie i wzywa do nienawiści na tle rasowym na swoim publicznym profilu na Facebooku. 

(TUB)

fot. UMK Toruń

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-24 15:43:01

    No cóż, jakiej rangi uczelnia tacy i wykładowcy a raczej na odwrót jakiej rangi wykładowcy taka wlasnie staje się uczelnia. Ciekawe jak władze UMK ustosunkują się do tematu i jak poradzą sobie z problemem? O ile oczywiście uznają to za problem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    piotrciech - niezalogowany 2019-02-24 17:56:17

    W pełni popieram stwierdzenie pana profesora "Żydów trzeba trzymać na dystans".Ostatnie wydarzenia to niezaprzeczalnie potwierdzają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-24 19:27:28

    Jacy wykladowcy taka uczelnia i wreszcie tacy studenci, na ogół mierni. Na UMK spotkałem się że lubią siać propagandę, a biedni studenci muszą przytakiwać jeśli się chce zdać egzaminy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-24 19:51:54

    A Czesław przytoczony tu jest jako jakiś autorytet moralny?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PS Max - niezalogowany 2019-02-24 21:28:25

    Zgadzam się z Panem profesorem i rozumiem co czuję ale my klęczący naród pewnie i tak większość staniemy przeciw nazwiemy rasistą i ponownie dalej damy się obrażać poniżać. A oni i tak zostaną bezkarni mimo obrażenia nasz i naszej historii nie patrzą też na to jak wielu Polaków się poświęciło dla nich i że to my od budowaliśmy Polskę z gruzu. PS dalej myślą że jesteśmy tymi co ich mordowali a nie biorą pod uwagę okoliczności przez kogo to się wszystko działo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    GośćAnna - niezalogowany 2019-02-25 00:49:50

    Popieram pana profesora Bartyzela !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-25 02:38:08

    Mam 71 lat. Z całego serca popieram Pana profesora Bartyzela, ma całkowitą rację, dlaczego wiecznie z pochyloną głową?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-25 02:39:17

    Mam 71 lat. Z całego serca popieram Pana profesora Bartyzela, ma całkowitą rację, dlaczego wiecznie z pochyloną głową?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-25 07:11:21

    No skoro sepleniący duński przeszczep i wieloletni pracownik gazowni napisali że trzeba coś zrobić z Bartyzelem, no to trzeba, nie ma wyjścia. Gońcie się frajerzy, dość tego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-25 07:41:11

    Brak słów ! UMK mając takich wykładowców traci i dlatego jest "tylko" prowincjonalną uczelnią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sławek - niezalogowany 2019-02-25 07:48:28

    To jest poniżające dla UMK. Przecież tam wykłada także prof. Włodzisław Duch i bardzo dobrze prowadzi swoje wykłady. Zresztą na yt niektóre są dostępne (także razem z prof. Piotrem Francuzem z KUL). Władze uczelni powinny napomnieć za takie antysemickie wpisy, bo to niszczy rangę uczelni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojti - niezalogowany 2019-02-25 07:53:00

    Niesłychana sprawa - prof. Bartyzel to uznany akademik. Nie rozumiem co mogło Go skłonić do popełnienia aż tak poważnej gafy? Wielka szkoda, bo wpis ten obciążą i jego i Uczelnię. Natomiast oburza mnie, że niejaki Czesław Śpiewa jest tu cytowany jako... no właśnie - jako kto? Wyrocznia etyczna? Moralny autorytet? Zasłużony dla kultury matuzalem?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krych - niezalogowany 2019-02-25 08:12:35

    Źydzi sami dają świadectwo o sobie i to nie od dziś.Tylko czy inny naród ma za to ich kochać?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-25 10:16:04

    A jak Gross bezkarnie opluwa u nas i zagranicą Polaków to jest ok. Tak, dosyć kłamstw.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-25 12:57:48

    Popieram, dystans można osiągnąć zrywając stosunki dyplomatyczne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-25 18:15:14

    Oderwanie słów prof. Bartyzela od obraźliwego dla Polaków kontekstu uznaję za lewacką chęć szkodzenia za wszelką cenę i przy każdej okazji. To ujadanie przypomina mi się od razu, że "antysemitą nie jest ten kto nie lubi Żydów tylko ten kogo Żydzi nie lubią" :-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-25 22:39:01

    Brawo Panie Profesorze prawdziwi Polacy z Polski są za Panem! Powiedział Pan PRAWDĘ a ona w oczy (żydowskie) też KOLI!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czesław sepleni - niezalogowany 2019-02-26 00:59:51

    Pierd puszczony przez sepleniacego piosenkarza to ma dla kogokolwiek znaczenie??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-26 16:39:13

    Gdyby nie było akcji, nie byłoby takiej reakcji... Bratnie uczucia wymagają choć odrobiny wzajemności.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-26 21:27:49

    Czesiu, nieuku ! "Plemię żmijowe! Jakże wy możecie mówić dobrze, skoro źli jesteście? Przecież z obfitości serca usta mówią." Ew. wg Św. Mateusza [12.34]. Tak Jezus Chrystus rzekł faryzejskim Żydom. Zanim otworzysz paszczę, zapytaj mądrzejszych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do