
Samorząd województwa ogłosił przetarg na wieloletnią (do 2030 roku) obsługę regionalnych pasażerskich połączeń kolejowych. Zamówienie podzielono na cztery pakiety, co pozwoli m.in. na elastyczne budowanie siatki połączeń w możliwie dużej liczbie relacji, a doświadczenie pozwala też myśleć o korzystniejszych cenowo ofertach.
- Celem przyjętego podziału jest maksymalne zabezpieczenie interesów podróżnych – jako samorząd województwa chcemy zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym. Uwzględniliśmy tu m.in. ustalenia z przeprowadzonego w marcu badania ankietowego preferencji podróżnych w komunikacji kolejowej, w którym uczestniczyło 4,5 tysiąca osób – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Pakiety pierwszy i drugi dotyczą linii zelektryfikowanych oraz zaplanowanego do elektryfikacji po roku 2025 odcinka linii 208 w północnej części regionu. Pierwszy pakiet obejmuje połączenia Kutno-Włocławek-Toruń-Bydgoszcz, Bydgoszcz-Inowrocław, Gniezno-Inowrocław-Toruń, Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pomorskie (plus Brodnica, jeśli Polskie Linie Kolejowe zelektryfikują linię po 2025 roku).
Drugi to linie Bydgoszcz-Wyrzysk-Osiek, Bydgoszcz-Toruń, Toruń - Jabłonowo Pomorskie, Bydgoszcz-Smętowo, Piła-Bydgoszcz, Inowrocław-Bydgoszcz, Toruń-Inowrocław-Gniezno.
Nowością jest planowane uruchomienie bezpośrednich pociągów Bydgoszcz-Brodnica przez Toruń.
Pakiety trzeci (Bydgoszcz-Tuchola-Chojnice, Bydgoszcz-Laskowice-Grudziądz, Laskowice Pomorskie - Czersk, Wierzchucin-Szlachta) i czwarty (Toruń-Chełmża, Chełmża-Bydgoszcz, Toruń - Jabłonowo Pomorskie, Brodnica-Grudziądz, Toruń-Grudziądz, Toruń-Sierpc) to zaproszenie do obsługi linii niezelektryfikowanych.
W trzecim pakiecie znalazło się m.in. przywrócone w marcu połączenie Wierzchucin-Szlachta; w czwartym połączenie Toruń– Sierpc, gdzie regularne kursy pociągów przywrócono w styczniu.
Nowe umowy z przewoźnikami zostaną zawarte na 8 lat (11 grudnia 2022 - 14 grudnia 2030), co powinno zapewnić stabilny rozkład jazdy. - Mamy też nadzieję na konsekwentne w tej sytuacji podnoszenie standardów obsługi, dzięki inwestycjom taborowym i podnoszeniu kwalifikacji pracowników firm przewozowych – mówi rzecznik marszałka województwa Beata Krzemińska.
Partnerem modułu jest Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Całbecki, ręce precz od rozkładów jazdy!