
Nowy rok nadchodzi nieubłaganymi krokami a marketerzy internetowi niezmiennie zadają sobie pytanie, co będzie wyznacznikiem dobrej kampanii SEO i pozycjonowania w nadchodzących miesiącach. Google jak zawsze nieustannie dopasowuje swoje algorytmy, przez co ranking stron zmienia swoje oblicze w nawet najmniej konkurencyjnych sektorach rynku. W niniejszym krótkim artykule postaramy się z pomocą sprawdzonych fachowców z branży przedstawić jedne z ważniejszych zagadnień dotyczących promocji online.
Zacznij zwracać uwagę na urządzenia przenośne i zyskaj lepszą pozycję
Specjaliści z agencji interaktywnej oferujący pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google doskonale wiedzą, że gigant z Moutain View już od paru lat kieruje się filozofią Mobile First. Tym razem jednak eksperci przewidują, że udział smartfonów i tabletów w zapytaniach kierowanych do wyszukiwarki znacznie wzrośnie w kolejnych miesiącach – obecnie jest to około 50%. Jak więc widzimy, nie można dłużej ignorować użytkowników, którzy naszą stronę wyświetlać będą na telefonie.
Profesjonaliści z agencji marketingu online doskonale o tym wiedzą, dlatego już od kilku lat przygotowują strony zgodnie z responsywnym web designem i dbają o ich intuicyjną obsługę oraz pełną funkcjonalność (UX). Dodatkowo coraz większe znaczenie ma także czas ładowania się strony – to szczególnie istotne, jeśli jesteśmy użytkownikami mobilnymi. Oczywiście możemy na własną rękę próbować odchudzić używane w projkecie zdjęcia, skrócić arkusz CSS oraz wyrzucić skrypty wykonujące się przed załadowaniem szablonu jednak fachowiec z agencji zrobi to wszystko i jeszcze więcej w znacznie krótszym czasie, a Twoja strona zostanie w pełni przystosowana do urządzeń o mniejszych rozdzielczościach ekranu.
Poznaj zalety Voice Search, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów
Powiedzieliśmy już o kilku aspektach związanych z panowaniem smartfonów w dzisiejszym świecie. Kolejne zagadnienie także jest poniekąd łączone z wszędobylskimi komórkami, chodzi bowiem o Voice Search – wyszukiwanie głosowe. Oczywiście właściciele telefonów korzystają z niego o wiele częściej, niż osoby zdane na pracę z desktopowymi komputerami. Wyszukiwanie z pomocą mowy jest o tyle ciekawe, że znacząco wpływa na wybierane przez nas w pozycjonowaniu słowa i frazy kluczowe. Te w erze asystenta Google zaczynają być coraz dłuższe, co idzie w parze z widoczną w nich często potocznością.
Wszystko to musi być brane pod uwagę już na etapie określania przez specjalistów strategii, której celem są nie tyle same osiągane pozycje, ale także ruch na stronie gwarantujący rozpoznawalność i zwiększoną sprzedaż. To szczególnie ważne, jeśli przyjrzymy się tendencji Google do przedstawiania nam tzw. „zero-click searches”, a więc wyników, które od razu jeszcze na stronach SERP prezentują użytkownikowi odpowiedź na dane zapytanie, przez co ten nie musi odwiedzać danej strony. W tego rodzaju realiach dobrze mieć po swojej stronie agencję marketingową, która nie tylko zadba o nasze pozycje, ale także będzie trzymała rękę na pulsie, jeśli chodzi o nowe trendy i taktyki.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie