
Pozycjonowanie stron jest coraz bardziej popularnym zabiegiem, szczególnie w przypadku sklepów internetowych. E-commerce jest branżą, która dynamicznie się rozwija, dlatego jej przedstawiciele muszą liczyć się z dużą konkurencją.
Właściciele sklepów muszą więc podejmować działania pozwalające im na wybicie się i dotarcie do jak największego grona odbiorców, szczególnie z grupy docelowej. Umożliwia to zaplanowanie dobrej strategii marketingowej, a także działania z zakresu SEO. Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych i co trzeba o nim wiedzieć?
Pozycjonowanie e-commerce to strategia marketingowa, która opiera się na zbudowaniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. W konsekwencji wzrasta pozycja fraz kluczowych i zwiększa się ruch organiczny. Głównym założeniem przyświecającym tworzeniu strategii jest ułatwienie użytkownikom znalezienia konkretnego sklepu dzięki wyszukiwarce internetowej. Pozycjonowanie jest więc bezpośrednio związane z generowaniem ruchu na stronie internetowej, zwiększaniem świadomości odbiorców o istnieniu sklepu i w efekcie ze wzrostem wyników sprzedażowych. Najlepsze efekty można osiągnąć dbając dodatkowo o dobry User Experience.
Pozycjonowanie jest więc długofalowym procesem, w skład którego wchodzą działania wewnątrz witryny (on-site) oraz poza nią (off-site).
Na skuteczną strategię pozycjonowania składają się 3 najważniejsze elementy. Chodzi o optymalizację techniczną, content marketing i link building. Pamiętając o nich, zwiększa się szansę na pozyskanie nowych, lojalnych klientów. Pozycjonowanie wpływa na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, którego podstrony pojawiają się na wysokiej pozycji po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce Google. Efekty to właśnie zwiększenie widoczności w Google, wzrost ruchu organicznego oraz możliwość zwiększenia wyników sprzedażowych (o ile zostanie spełniony jeszcze szereg innych czynników).
Usługi z zakresu pozycjonowania wchodzą w skład oferty różnych agencji. Profesjonaliści oferujący pozycjonowanie sklepów zajmują się przede wszystkim zapewnianiem szybkości i responsywności, tworzeniem witryny przyjaznej dla odbiorców, kwestiami bezpieczeństwa, niwelowaniem ryzyka dublowania treści, linkowaniem wewnętrznym, a także pozyskiwaniem naturalnych linków. Pozycjonowanie jest więc złożonym i długofalowym procesem.
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!