
Ponad 9 kilometrów nowej ścieżki rowerowej ma powstać w ramach pierwszych dwóch etapów budowy trasy łączącej podtoruńskie miejscowości Lubicz Górny i Turzno. Realizacją tej inwestycji zainteresowanych jest aż siedem firm.
Powiatowy Zarząd Dróg przymierza się do naprawdę dużego przedsięwzięcia. Chodzi o rozbudowę drogi powiatowej nr 2009C na odcinku Brzeźno – Młyniec – Lubicz Górny. To ponad 9 kilometrów, a inwestycja stanowi pierwszy i drugi z czterech etapów projektu zakładającego budowę nowej ścieżki rowerowej, która docelowo połączy podtoruńskie miejscowości Lubicz Górny i Turzno.
W Specyfikacji Warunków Zamówienia uwzględniono szereg szczegółowych rozwiązań przy budowie tej trasy. Powiatowy Zarząd Dróg wskazał m.in. konieczność ujęcia w kosztorysie dla tego zlecenia, przygotowania przy nowej drodze dwóch punktów odpoczynku dla rowerzystów. Każdy z nich ma składać się z dwóch czteroosobowych ławek, stojaków na cztery rowery oraz kosza na śmieci. Przewidziano również przeprowadzenie prac archeologicznych, zgodnie z decyzją Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Otwarcie ofert w pierwszym przetargu dla dwóch wspomnianych etapów odbyło się 7 kwietnia. Swoje zgłoszenia nadesłało 7 potencjalnych wykonawców. Najtańszą ofertę złożył Zakład Drogowo Budowlany z Rogowa Mariusz Wilczyński w wysokości prawie 9,5 mln zł, a najdroższą Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. z Lipna w kwocie ponad 11,3 mln zł.
Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert. Po jej zakończeniu, z wykonawcą, który przedstawił najkorzystniejszą propozycję, zostanie podpisana umowa na roboty budowlane. Prace powinny rozpocząć się jeszcze w drugim kwartale bieżącego roku, a ich zakończenie zaplanowano do 30 września 2026 r.
Natomiast umowa na opracowanie dokumentacji zlokalizowanego przy drodze wojewódzkiej nr 646 odcinka Brzeźno – Turzno (III etap) zakłada uzyskanie do końca sierpnia bieżącego roku decyzji o pozwoleniu na budowę. Realizacja robót budowlanych dla tego odcinka oraz odcinka w samym Turznie (etap IV) do połączenia z drogą na Kamionki Małe przewidziana jest na lata 2026-2027.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
A do Czernikowa gdzie ??? Pytamy się was Rządzący z Czerniakowa No gdzie Bo to co Narazie jest To można tam kręgosłup połamać hehe !!!!
Wszystko super zapraszamy wszystkich chętnych do przejazdu trasą rowerową Toruń Lubicz..... będą wydawać miliony na trasę a nie ma dojazdu do Lubicza i zagmatwane tłumaczenia dlaczego nie ma bezpiecznej trasy rowerowej nawet przez las piasek i kratery że dorosły ledwo jedzie to max głupota
skoro wychodzi ponad MILION za km sciezki rowerowej to nie dziwota ze tlum chetnych ;] to bogaty kraj ubogich umyslowo ludzi ;]
Masz racje, to bogaty kraj przez trzy lata ten kraj wydał 300 mld zł na bratnia Ukraine, Duda z Morawieckim zaprosili mln braci ukraincow do Polski na nasze utrzymanie, bo to bogaty kraj. I dlatego ci umysłowo ułomni doprowadzili do tego że największym przegranym wojny na Ukrainie jest Rosja i Polska.
Masz racje, to bogaty kraj przez trzy lata ten kraj wydał 300 mld zł na bratnia Ukraine, Duda z Morawieckim zaprosili mln braci ukraincow do Polski na nasze utrzymanie, bo to bogaty kraj. I dlatego ci umysłowo ułomni doprowadzili do tego że największym przegranym wojny na Ukrainie jest Rosja i Polska.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Stefcio. Dwa razy tyle Polaków uciekło do Anglii i to nie w czasie wojny. Sprawdź ile Polaków jest na socjalu w Niemczech. Pewnie z dobre dwa razy tyle co łącznie Ukraińców w PL
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.