
Lokalny sport nie mógłby funkcjonować bez wsparcia sponsorów. Warto jednak docenić postawę tych, którzy oprócz zawodowych klubów promują także ciekawe inicjatywy i amatorskie rozgrywki.
Lipiec od kilku lat jest miesiącem wyjątkowym dla toruńskiej piłki nożnej. Kolejny już raz jest to czas inauguracji rozgrywek dla piłkarzy toruńskiej Elany. Żółto- niebiescy stają się coraz bardziej rozpoznawalnym klubem w Polsce, a trybuny stadionu miejskiego znów przyciągają na mecze kibiców, którzy z dumą noszą klubowe barwy.
Właśnie wtedy kończą się też rozgrywki kolejnych sezonów najpopularniejszej w naszym mieście amatorskiej ligi Futbol Arena, a jej triumfatorzy - w ostatnich latach ekipa Dynamik Herring rusza na podbój krajowych orlików, aby pokazać, że gród Kopernika nie ma sobie równych w 6-osobowej odmianie futbolu.
Tegoroczny lipiec dostarczył nam również wydarzenia bez precedensu. Na boisku przy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Toruń Plaza rozgrywane są mecze Toruńskiej Ligi Beach Soccera, a w ostatni weekend lipca awans do ekstraklasy tej odmiany piłki nożnej wywalczyła drużyna FC Toruń złożona w dużej mierze z wicemistrzów Polski w rozgrywkach futsalowych.
Organizacja tej imprezy była przedsięwzięciem śmiałym, ale jednocześnie niezwykle trudnym. Nie udałoby się to bez zaangażowania i współpracy ludzi, instytucji i firm. Hasło “Lato z piłką” jest też bliskie przedsiębiorcy spod Torunia, prezesowi firmy Mat-Bud Jackowi Rutkowskiemu. Między innymi logotypy tej spółki znalazły się na flagach wokół “Plaży Plazy”. Organizatorzy postanowili również docenić wkład Jacka Rutkowskiego w przygotowanie i promowanie imprezy, wręczając mu specjalne podziękowania.
Elana Toruń jako klub piłkarski staje się cenioną marką. - Widzimy coraz większe zainteresowanie futbolem w naszym mieście. Gramy ciekawą piłkę, w całym kraju o Elanie mówi się coraz lepiej. Prowadzimy ciekawe akcje promocyjne - mówił dla “Oto Toruń” prezes klubu Jarosław Więckowski.
Nie może więc dziwić, że przez współpracę z klubem swój prestiż zwiększają także firmy sponsorujące go. W tym miejscu ponownie warto wspomnieć o przedsiębiorstwie spod Torunia zajmującym się obrotem materiałami budowlanymi. Mat-Bud najpierw włączył się w akcję w mediach społecznościowych, która polegała na zakupie kilkunastu karnetów na mecze żółto-niebieskich, a następnie nominacji do takiego samego działania innych firm bądź osób.
Oczy kibiców mogły także dostrzec Jacka Rutkowskiego wśród dopingujących Elanę podczas wygranego spotkania inauguracyjnego z Bytovią Bytów, które odbyło się w sobotę (27 lipca) na Stadionie Miejskim im. Grzegorza Duneckiego. To potwierdzenie dobrej współpracy klubu i przedsiębiorstwa.
W sierpniu natomiast ma ruszyć wspierany przez Mat-Bud wybór piłkarza meczów, które odbędą się na Stadionie Miejskim w Toruniu. Mówi się, że laureatów będą wybierać kibice.
Na tym nie kończy się wsparcie sportu ze strony Mat-Bud. Dzięki pomocy firmy oraz Fundacji “Pomagajmy Razem” mogą funkcjonować drużyny piłkarskie: LZS Wisły Hacom Mat-Bud Pędzewo czy Mat-Bud Robotnik Toporzysko. Korzystają z niej też szachiści, kolarze czy karatecy z podtoruńskich miejscowości. Takie działania prosportowe na rzecz lokalnej społeczności doskonale odpowiadają koncepcji “społecznie odpowiedzialnego biznesu.”
(Arkadiusz Kobyliński)
fot. facebook.com/TorunPlaza
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie