
Już w przyszłym roku pojedziemy tramwajem ze Starówki na tak zwane osiedle JAR. Urzędnicy chwalą się, że pozyskali środki, dzięki którym linia tramwajowa zostanie przedłużona.
Przypomnijmy, że pierwotnie projekt zakładał, że linia tramwajowa miała kończyć się na wysokości ul. Strobanda. Dziś wiemy już, że ostatni przystanek, a właściwie pętla tramwajowa będzie zlokalizowana przy ul. Jana Heweliusza.
Urzędnicy z dumą chwalą się, że pod koniec kwietnia pozyskali środki zewnętrzne, dzięki którym linia może zostać przedłużona. - Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 - mówi rzecznik MZK Sylwia Derengowska.
Nowoczesna pętla tramwajowa przy ul. Heweliusza zwiększy komfort podróżnych, którzy będą mieli dostęp do punktu obsługi pasażerów znajdującego się na pętli tramwajowej. Wygodniej będzie także motorniczym, którzy będą korzystali z części socjalnej budynku.
Nowe możliwości oznaczają, że trzeba ogłosić nowy przetarg. Oferty na budowę nowej linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ul. Henryka Strobanda – Łukasza Watzenrodego (bez tego skrzyżowania) do nowo projektowanej pętli przy ul. Jana Heweliusza można składać do 2 czerwca.
Budowa linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar to gigantyczna miejska inwestycja, która pochłonie 190 mln złotych. Prace mają zakończyć się mniej więcej za 12 miesięcy.
(AM)
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku
Przeczytałeś właśnie artykuł na stronie www.ototorun.pl. To portal internetowy, który codziennie odwiedza kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Torunia i regionu. To doskonała witryna do wypromowania swojej marki czy firmy. Zaufało nam już wiele prestiżowych firm z naszego miasta. Jesteś zainteresowany reklamą? Napisz na e-mail: t.kaczynski@ototorun.pl lub zadzwoń - tel. 531 515 707.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Proszę, proszę, czy możecie jeszcze zrobić lotnisko na JARze? Jeszcze tylko tego nam tu brak! Prosimy!
A może by tak od razu przedłużyć tą linię do Chełmży ? Trzeba być ambitnym panie prezydencie.
Osiedla lewobrzeżnej części miasta rozwijają się równie szybko, jak nie szybciej niż JAR. Lewobrzeże ma też więcej mieszkańców i park technologiczny. Mieszkańcy tej części miasta od dawna domagają się tramwajów. UM woli jednak budować linię tramwajową do lasu, do ulicy której nie ma nawet na mapach i to w momencie kiedy likwiduje nocne kursy ze względu na brak opłacalności ich wykonywania.
Brak tramwaju na dworzec główny to nieśmieszny żart
Fajnie fajnie.....a kiedy linia na dw główny.....jesteśmy JEDYNYM miastem w kraju z siecią tramwajowa bez połączenia z dworcem Głównym PKP.....a kilka kursow autobusów i stanie w korkach to mało ciekawa koncepcja....tak samo ścieżka między mostami i drogą rowerowa na kolejowym.....o kolejce gondolowej nie wspomnę.....może odrazu starówkę na jar przenieść bo to teraz najważniejsze miejsce w mieście.....najważniejsze jest tam gdzie turysta ma 1 kontakt a co widać u nas na głównym.....mało....dawaj Tramwaj od plaży przez Wiśle nieszawke pl.Ak do dworca.....to chyba teraz ostatnja opcja ratunku....pozdrawiam betonowego prezydenta
Szkoda iz tylko motorniczy beda mieli wygodniej , kierowcy nadal będą biegac w las na Fortecznej ku uciesze pracowników Neuca robiac konkurencje paniom na wylotówce na Łubianke
Ciekawe ile osób będzie korzystało z tej MEGA potrzebnej inwestycji... wstyd...
Oczywiście na tzw piękny zieloy Jar w piach i Las. Lewobrzeże rozwija się szybciej a o trmwajach tu nik nie wspomina. Była okazj przy okazji mostu Zawdzkiej ale po co.
Jar, jar - sraj. O Stwakach , Podgórzu i Rudaku już zapominano.
bo na jarze to "elyta" mieszka. 10-tkę i 20 też kosztem Podgórza do jaru (oj przepraszam os. Niepodległości) przedłużyli. A za chwilę będzie armagedon w centrum w związku ze zmianami na placu NOT. Już teraz autobusy w stronę Podgórza mają duże opóźnienia lub w ogóle nie przyjeżdżają. Ale czy kogoś to obchodzi .... Proponuję takie hasło promujące MZK (bo co jak co, ale promocja naszej "wygodnej, niezawodnej, czystej" komunikacji jest na "wysokim" poziomie): "Nie wiesz kiedy, nie wiesz gdzie MZK dowiezie Cię"
Dlaczego myśli się tylko o Jarze? Większe Wrzosy są tuż obok - można było pociągnąć linię prosto ul. Chełmińską. Jest szeroki pas zieleni, miejsca sporo na pętlę przed ul. Sądową. Ewentualnie linię puścić ul. Ugory.
Wystarczy przedłużyć tą nową linię wzdłuż ulicy, która będzie niedługo budowana do połączenia ze Zbożową i pętlę zrobić za Orlikiem, pomiędzy Zbożową a Owsianą (jest wolny teren). Jakieś półtora kilometra i Wrzosy byłyby połączone, przynajmniej część północna (dużo bloków i dojazd na cmentarz przy Owsianej).
Pętla jest pół kilometra od Ugorów, pewnie przez pierwsze kilkanaście miesięcy od uruchonienia tramwaju edynie mieszkańcy tej części Wrzosòw mogą skorzystać z tej pętli. Ciekawe czy promil kwoty przeznaczonej na pętlę zostanie przeznaczony chociażby na leśną ścieżką do tej pętli z Wrzosow.
To jest wszystko potrzebne kolesią Zalewskiego na jarze buduję głównie msm a prezydent jako były prezes tej spoldzielni pomaga jak może. Jak zwiększy wartość mieszkań taka inwestycja i o to chodzi a na lewobrzeżu prezydent nie ma żadnego interesu to leje na to. Był remont mostu można było go przystosować do tramwaju ale gdzie tam tam partyjni towarzysze nie budują
Wszystko piękne. Osiedle się rozrasta, lokalizują się nowe firmy a nikt nie myśli o sieci handlowej. Jeden Intermarche to trochę za mało na takie osiedle. Powinna tu być Biedronka (jest ale zbyt daleko od centrum osiedla) lub Lidl.
Ja ciągle czekam na połączenie Elany z Olimpijską i halą tramwajową naprzeciw Barwnej obok Agaty meble... a już plany były w 1973 roku...
Od 1973 roku ? To jeszcze spokojnie 20 lat możesz poczekać. Teraz na Jar się buduje, a później to Zaleś zajmie się tym za trzy ksnefncje.