Reklama

Gigantyczna inwestycja drogowa. Toruń początkowym punktem w dwóch wariantach

26/12/2019 10:27

Cztery warianty przebiegu drogi ekspresowej S10 przedstawiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Toruń znajduje się na dwóch z nich.

Szybko i bezpiecznie z Torunia do Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada przełomową inwestycję. Drogowcy przedstawili właśnie cztery możliwe korytarze dla trasy ekspresowej S10 i tzw. dużej obwodnicy Warszawy. Inwestycyjne przyspieszenie ma nastąpić przede wszystkim ze względu na planowany przez rząd Centralny Port Komunikacyjny. 

Początkowym punktem w dwóch wariantach jest Toruń (szczegóły na mapie, która znajduje się poniżej). Jak informuje branżowy portal rynekinfrastryktury.pl, inwestycja zapewni szybkie połączenie z Warszawą, odciąży stolicę i skróci czas przejazdu dla jadących tranzytem przez centralna Polskę. Ma też przejąć ruch pojazdów ciężarowych z obecnego ciągu dróg DK50 i DK62 oraz zapewnić połączenie rejonu Warszawy z północno-zachodnim fragmentem Mazowsza i aglomeracją bydgosko-toruńską. 



Na obecnym etapie drogowcy zaproponowali S10 i północną część OAW (obwodnica aglomeracyjna Warszawy) w klasie drogi ekspresowej (S 2x2, koło Warszawy 2x3 pasy ruchu) oraz południowy fragment OAW (od węzła Wiskitki na A2 do odcinka A2 Warszawa - Mińsk Mazowiecki) w klasie autostrady (A 2x3 pasy ruchu).

Oto cztery proponowane korytarze drogowe:

- wariant 1: A1 (Toruń - proponowany węzeł Grabowiec) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - OAW (opcja w sąsiedztwie m. Tłuszcz), o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 24,1 mld zł;
- wariant 2: A1 (Toruń - istniejący węzeł Lubicz) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od m. Wyszków), o długości 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 26 mld zł;
- wariant 3: A1 (Włocławek - istniejący węzeł Włocławek Północ) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 1 z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 22,9 mld zł;
- wariant 4: A1 (Ciechocinek/Włocławek - proponowany węzeł Brudnowo) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 2 z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), o długości 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 25,4 mld zł.

Do realizacji inwestycji jeszcze daleka droga. Studium korytarzowe to najwcześniejszy etap. - Jesteśmy gotowi na dalsze prace w tym obszarze, aby za nie dłużej niż 10 lat nowa trasa S10 była gotowa - informuje GDDKiA. Przetarg w trybie "zaprojektuj i wybuduj" ma zostać ogłoszony w 2025 roku, a realizacja inwestycji zostanie przeprowadzona w latach 2026 - 2029.   

(AM)

fot. GDDKiA

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku

Aplikacja ototorun.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2019-12-26 21:56:33

    Zanim skończą budować nie będzie już "Ojca" i jego dziatek na wiejskiej więc po co

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-12-26 23:43:30

    słuszna koncpecja

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kriss - niezalogowany 2019-12-27 00:19:18

    Las już jest wycięty,więc po co myślenie oczu o wariantach

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ARTI - niezalogowany 2019-12-27 08:57:24

    Dobry pomysł, oby jak najszybciej wybudowali tą S10. Także odcinek S10 Toruń - Bydgoszcz ze zjazdem w Czerniewicach jest istotny. Myślę, że miasto powinno także bardzo aktywnie starać się aby jak najszybciej załatwić bezpłatną obwodnicę autostradową Torunia, aby cały przejazd Tirów wyeliminować z ulic Poznańskiej, Andersa, Mostu Zawadzkiej itd. Tak aby Tiry jechały na węzeł Lubicz i dalej autostradową obwodnicą na S10 i odwrotnie ..., oraz aby zmienić limit prędkości na Andersa z 70 km/godz. na 50 km/godz. jak było dawniej na odcinku od Zajazdu Stawki do Andersa/ Kniaziewicza , bo teraz to jest katastrofa taki hałas jest jak podnieśli ten limit ... tragedia , po co to zrobili ...,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    B. R. S. - niezalogowany 2019-12-27 09:06:09

    Jeszcze stolice kraju, apostolską i Pentagon przenieśćcie do tego śmiesznego torunia i będzie ok. Żal!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość z Bydzi - niezalogowany 2019-12-27 09:28:17

    Gdy zauważyłem nagłówek tego artykułu - tknęło mnie - nie będzie ujęty odcinek Toruń - Bydgoszcz. ... I miałem rację !. Celowo tak prowokacyjnie czy rzeczywiście kolejne rządy uważają że za Toruniem już tylko , pustynia lub nieprzebyte knieje , dzicy ludzie itd. ? Jedyne dotychczasowe rozwiązanie dla dalszych odcinków "dziesiątki" to jakieś "PPP" (partnerstwo publiczno-prywatne). Czyli co ? - Jeśli chcemy mieć porządną, bezpieczną drogę ? zrzućmy się !. Mieszkańcy Bydgoszczy, Piły, może Szczecina. Chyba że dla "warszawskich władz" Szczecin to już Deutschland ?.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gośc z Wlo - niezalogowany 2019-12-27 10:56:34

    Jestem z Włocławka ale w pełni zgadzam się z gość z Bydzi. Dużo jeżdżę po Polsce i z pełnym przekonaniem uważam,ze budowa S10 powinna być priorytetem. Przynajmniej odcinek z Torunia przez Bydgoszcz aż do Stargardu. Ruch jest tu większy niż na A1 a prawie 300 KM jeździ się jak po lokalnej drodze. Tak to można jechać góra 20km a nie przez pół Polski przy takim natężeniu ruchu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    A ja jestem z Torunia - niezalogowany 2019-12-27 23:37:28

    I zgadzam się z kolegą z Bydgoszczy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-28 01:10:42

    Żeby szybciej do Rydzyka dotrzeć hehe

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    EX - niezalogowany 2019-12-29 20:12:43

    Wydaje się najlepszym możliwym rozwiązaniem opcja 4 która dzięki inwestycji odciąży węzeł Lubicz, pozwoli na rozwój Lipna i połączy lewą i prawą część województwa kujawsko-pomorskiego pomiędzy Toruniem, a Włocławkiem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-01-05 13:35:18

    Dla Lipna najlepszy byłby wariant czerwony przy Lipnie i niebieski w Lubiczu ze zmianą w okolicach Czernikowa.
    Węzeł w Grabowcu nie odciąży Lubicza gdyż 80% ruchu to ruch lokalny, a nie tranzytowy.
    Z Grabowca nie będzie zjazdu do Torunia.
    Węzeł w Lubiczu to jedyna szansa na zmniejszenie korków do Torunia. 2x2 pasy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość gość - niezalogowany 2020-01-12 02:51:02

    Bardzo ważna cała trasa s10 od okolic wawy do Szczecina. Musi ona powstać. Jej brak jako szybkiej dwujezdniowej AŻ KOLE W OCZY NA MAPIE CAŁEJ EUROPY, WIDAĆ JEJ BRAK, PUSTKI I AŻ SIE PROSI BY BYŁA. Dołoży swym połączeniem ładną cegiełke do PKB całej Polski, pobudzi okolice tej trasy gospodarczo, oraz ukruci nieco Kulczykom ich monopol na A2.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-01-17 17:17:38

    Płock - obecnie brak dobrych dróg oraz połączeń kolejowych z Warszawą

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obatel Czarnecki - niezalogowany 2020-02-22 10:29:54

    Pierdu pirdu. Kuj.-pom.to skansen. W każdym województwie buduje się po kilka dróg szybkiego ruchu lub już się jeździ po nich. Bydgoszcz i Toruń są jedynymi miastami dwustołecznymi które nie mają połączenia tzw. eską lub autostradą. Zielona Góra i Gorzów już dawno śmigają eską. Nasz skansen wojewódzki. Nawet przepisy są inne. Trzecia liga szkoda że istnieje. Mam żal do siebie bo walczyłem o jego istnienie. Brak dróg powiatowych i gminnych dopełnia obrazu. Pow. Inowrocławski gm. Gniewkowo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-03-04 12:12:46

    Zmieni się Władza w Warszawie i wszystko diabli wezmą .....CPK po co nam ...jest niedaleko w
    Berlinie .... Wracamy do projektu Schetynówek chłopstwu muszą wystarczyć, PiS-iory zostawiły Polskę w ruinie....nie ma pieniędzy, nie ma pieniędzy, nie ma......

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Torrr - niezalogowany 2020-03-09 16:09:43

    Najlepszy wariant 1 czerwony (węzeł Grabowiec). Wjazd do Torunia - wystarczy przejechać darmowym mostem A1 do jednego optymalnego węzła Rudak na S10 ( zamiast wezła Podgórz i pokręconego Czerniewice) i bezkolizyjnie w zamkniętym tunelu przez Piaski pod Włocławską i rondem Pileckiego prosto na nowy most.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo otoTorun.pl




Reklama
Wróć do