
Przebudowa skrzyżowań w Lubiczu Dolnym i Lubiczu Górnym to wciąż melodia przyszłości, ale prace nad tym przedsięwzięciem są coraz bardziej zaawansowane. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja ma zakończyć się w 2027 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokonała odbioru projektu budowlanego dla przebudowy układu drogowego w Lubiczu Dolnym i Górnym. Chodzi oczywiście o planowaną budowę rond turbinowych na skrzyżowaniach drogi krajowej nr 10 z ul. Dworcową w Lubiczu Dolnym oraz ul. Nową i Lipnowską w Lubiczu Górnym. Wiemy już, że nie końcówka 2026 roku, jak pierwotnie planowano, ale kilka miesięcy później - to obecnie zakładany termin realizacji tego przedsięwzięcia.
Jak przekazał nam rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Julian Drob, nie ma najmniejszych szansa, żeby w ramach tego projektu został też zmodernizowany most nad Drwęcą. Takie stanowisko było jasne już od momentu podpisania w sierpniu 2022 roku umowy na opracowanie dokumentacji projektowej z biurem Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy, ale w ostatnich miesiącach dostaliśmy od Was kilka pytań o perspektywy inwestycyjne dla przeprawy. Dlatego postanowiliśmy dopytać o tę kwestię.
Zasadniczą sprawą jest jednak zaawansowanie przygotowań do rozpoczęcia przebudowy skrzyżowań. Jak więc idą prace i kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia inwestycji?
- Jesteśmy na etapie przygotowania rozbudowy, a termin realizacji będziemy liczyć od momentu podpisania umowy z wykonawcą prac budowlanych. Jesienią planujemy złożenie wniosku o ZRID, a przetarg na budowę ogłosić w przyszłym roku. Same roboty przypadają w latach 2025-27 - odpowiedział naszej redakcji Julian Drob.
Dla GDDKiA kluczowe jest zwiększenie przepustowości ruchu na drodze krajowej oraz likwidacja korków. Wiadomo, że projektant opracował rozwiązania zakładające inwestycję jako dwa niezależne zakresy po 450 metrów każdy. W zeszłym roku, kiedy poznaliśmy wstępną koncepcję, rozgorzała dyskusja o to, czy udrożnienie ruchu na DK 10, nie odbije się na płynności ruchu lokalnego.
W efekcie skorygowano projekt. Największą zmianą jest - o czym już informowaliśmy - przeniesienie kładki dla pieszych na zachodnią stronę skrzyżowania w Lubiczu Dolnym tzn. od strony Torunia oraz zaprojektowanie prawoskrętu w ul. Lipnowską w Lubiczu Górnym.
Autor: Arkadiusz Kobyliński
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wybrali matołów do rządzenia to kasy nie ma na prawdziwą przebudowę. Powinien być drugi most przez Drwęcę. Dwa pasy w jedną i w drugą stronę. Stoi w Dolnym Lubiczu stara buda z czerwonej cegły. Opustoszały budynek, była tam kiedyś poczta. (Po co to jeszcze stoi?) Rząd rozkradł kasę to serwują pół środki - ronda turbinowe. To nic nie poprawi, jedynie chaos. Gratuluję głupi narodzie. Przez takich baranów trzeba się męczyć
Nowy most wybudowano 10 lat temu, a do dziś nie ma do niego bezpośredniej trasy od strony Łysomic - tylko cały ruch przez grudziądzka itp??? Do tego doszedł Jar i od strony północy korek na korku korkiem pogania.Moze prościej pogonić włodarzy tego miasta bo od 20 lat się zabetonowali
Zgadza się, totalny burdel będzie , Brzozówka będzie zapchana, korki.Jeżeli rondo turbinowe , muszą być trasy, zjazdy DWU .PASMOWE.
Ten budynek nie jest opustoszały, mieszkają tam ludzie
Ronda turbinowe to najdoskonalsze co wymyślono dużo lepsze niż proste skrzyżowania
Głupi to ty jesteś.Nowy most miał być budowany przez Drwęcę w Nowej Wsi tylko mieszkańcy się nie zgodzili ( mimo planu zagospodarowania sprzed dziesiątek lat który zakładał istnienie tego mostu) i rząd nie ma z tym nic wspólnego.
Na JAR się ciężko zjeżdża , jadą od Chełmży. Miało tam rondo być robione. No i dojście do Dworca JAR Katarzynka.
Mamy XXi wiek a tu ronda, przy tak olbrzymim ruchu (można sprawdzić na aktualnym wyniku pomiarów ruchu).... Dziękujemy GDDKiA w Bydgoszczy! Dziękujemy też za S10 przez Włocławek.
To jest jakaś ściema. Oprócz rond powinno być 2x2, też na moście, bo ponoć jednak się da. Nie ma kasy, walą ściemę. To jest żenada. Nadal będzie g*.
Bez nowego mostu w Lubiczu obok starego i pasów 2x2 nie będzie lepiej
To samo w Łysomicach na DK91 - przeklęte skrzyżowanie.Ani wjechać ani wyjechać z Torunia.Już dawno powinno być przebudowane.Miały być po dwa pasy ruchu w każdą stronę,rozbudowa w 2027 no ale oczywiście władza się zmieniła i plany porzucone na niewiadomo kiedy.Co za dziadostwo - państwo z dykty i kartonu połączone na super glue i tytyrytki.Ale dziady rządzą tym krajem,brak słów.
dziady rzadza, dziady wybieraja...najwiekszym problemem tego kraju sa jego obywatele!!!
To jakieś żarty!! Ten ronda nie załatwia sprawy korków. A z drugiej strony potrzeba 3lat na dwa ronda ?!!!!!! Autostrady się szybciej teraz budują
Zajebista ta przebudowa chuja wniosą te złodzieje te miasto zaraz upadnie jak upadł Lwów!!!!!!!!
Przecież to przebudowa poza Toruniem. Co mają do tego rządzący Toruniem?