
Żniwa trwają w najlepsze. Po kilku tygodniach, a nawet po kilku dniach intensywnej eksploatacji, we znaki zaczynają się dawać awarie kombajnów. Te poważniejsze, wymagające dużych nakładów, są najczęściej wynikiem zmęczenia materiału albo nagłej usterki i najczęściej, niestety, nie sposób ich przewidzieć. Z kolei te drobniejsze przeważnie są bardzo typowe i pojawiają się z roku na rok. W tym przypadku najlepszym sposobem na ich naprawianie jest posiadanie pod ręką złotego zestawu części, które prędzej czy później i tak będą potrzebne. Przedłużenie żywotności kombajnu zależy też w dużej mierze od naszego obchodzenia się ze sprzętem – im bardziej świadomie postępujemy, tym mniejsza szansa na awarię. Sprawdź, których usterek można uniknąć, a z którymi trzeba się pogodzić.
Czy to w kombajnie, czy w innym pojeździe lub maszynie, łożyska są tym elementem, który bierze na siebie szczególnie dużo obciążeń. Szczególnie niebezpieczne jest dla nich tarcie – w połączeniu z bardzo wysoką temperaturą, przekłada się na wysoką awaryjność.
Nie wymyślono jeszcze sposobu na zagwarantowanie łożyskom nieśmiertelności – w którymś momencie i tak będą wymagały wymiany. Mamy jednak duży wpływ na to, czy procedurę będziemy powtarzać co sezon, czy znacznie rzadziej.
Zadbaj przede wszystkim o smarowanie. To właśnie odpowiednia ilość smaru jest najlepszą gwarancją na ergonomiczną pracę łożysk. Pamiętaj, że w upałach temperatury wewnątrz maszyny są ekstremalnie wysokie, co będzie czasami oznaczało konieczność codziennego uzupełniania smaru.
Tarcie jest również głównym wrogiem pasów napędowych. To kolejny z tych elementów, które z pewnością trzeba będzie wymienić w cyklu eksploatacji pojazdu. Z czasem pasy ulegają przewężaniu, tracą też napięcie niezbędne do efektywnej pracy. Osłabione pasy pękają, unieruchamiając kombajn aż do momentu dokonania wymiany.
Jak uniknąć awarii pasów napędowych? Tym razem jesteśmy bezsilni. Nie pomoże smarowanie, a na temperaturę zewnętrzną i na wysokie zapylenie nie możemy nic poradzić. Aby uniknąć niepożądanych przestojów, najlepiej jest więc kupić pas i trzymać go w zapasie, albo też posiadać zaufany sklep z częściami rolniczymi, który utrzymuje wysokie stany magazynowe i gwarantuje błyskawiczne wysyłki. Pasy napędowe oraz inne części niezbędne w trakcie napraw popularnych kombajnów Claas znajdziesz tutaj: https://www.blaut-rol.pl/czesci-do-kombajnow/claas/. Sklep oferuje również części zamienne do licznych marek kombajnów, ciągników i maszyn rolniczych, a także przydatne akcesoria.
Do najbardziej awaryjnych podzespołów, zwłaszcza w starszych kombajnach, zalicza się skrzynia biegów. Często narzekamy na brak płynności jej pracy oraz na poważniejsze usterki, uniemożliwiające dokonywanie przełożeń i tym samym unieruchamiające kombajn.
Zdarza się, że awaryjność skrzyni biegów jest efektem jej wad konstrukcyjnych. O wiele częściej jednak winien jest sam użytkownik. W pośpiechu, w trudnych warunkach i na skutek zmęczenia, nasze ruchy stają się gwałtowne, a zmiana biegów – niechlujna. Przeważnie wystarczy większa świadomość i ostrożność, aby na długi czas odwlec konieczność remontów skrzyni biegów czy sprzęgła.
Nie jest zaskakujące, iż częściej psują się starsze kombajny. Paradoksalnie jednak ich naprawa może się okazać o wiele łatwiejsza dzięki prostszej konstrukcji i wysokiej dostępności tanich części. Jeśli posiadamy kombajn o konstrukcji z lat 80., a nawet starszych, możemy być pewni, że często przyjdzie nam wymieniać kontrolki, lampki i inne elementy elektryczne.
Na https://www.blaut-rol.pl/czesci-do-kombajnow/bizon/ znajdziesz części zamienne oraz oryginały, dzięki którym przeprowadzisz szybką naprawę albo kompleksowy remont Bizona. Sklep oferuje również szeroki asortyment do innych modeli maszyn rolniczych.
Każdego roku docierają do nas smutne wiadomości o kolejnych pożarach kombajnów. Przeważnie dochodzi do nich na skutek podpalenia mieszanki pyłu i smaru, pokrywającego elementy eksploatacyjne, przez iskrę pochodzącą z instalacji elektrycznej.
Pod koniec dnia jesteśmy bardzo zmęczeni i często darujemy sobie czyszczenie kombajnu. Dla własnego bezpieczeństwa nie powinniśmy tego robić – usunięcie pyłu i odpięcie akumulatora jest jedynym, a przy tym bardzo skutecznym, sposobem na uniknięcie pożaru.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie