Tomasz Głuszek: O biznesie w dresie [FELIETON]

Opinie, Tomasz Głuszek biznesie dresie [FELIETON] - zdjęcie, fotografia
13/04/2018 08:01

- Generalnie nie mam nic przeciwko trendom modowym, które się zmieniają bardzo szybko, ponieważ do naszego codziennego życia wnoszą sporo kolorytu, ale dresom do biura mówię stanowcze NIE! - pisze w swoim felietonie stylista Tomasz Głuszek.

Podczas codziennych zakupów w jednym z marketów spożywczych znalazłem świetne i wygodne dresowe spodnie. Pomyślałem, że te moje są już lekko zużyte i przydałyby się nowe. Oczami wyobraźni widziałem kapcie, ciepły wygodny dres, herbatę z cytryną i dobry film. 

Wrzuciłem do koszyka. Szedłem już do kasy, kiedy dowiedziałem się i teraz uwaga, że w związku z nowymi trendami w modzie owe spodnie zmieniły swoje przeznaczenie i nie są spodniami na wieczorną posiadówkę albo na spacer do lasu. One są spodniami do pracy, a uściślając do BIURA lub na SPOTKANIE BIZNESOWE. Szok! Ten trend nazywa się athleisure i jest okazuje się megamodny.

Generalnie nie mam nic przeciwko trendom modowym, które się zmieniają bardzo szybko, ponieważ do naszego codziennego życia wnoszą sporo kolorytu, ale dresom do biura mówię stanowcze NIE! Mam nadzieję, że mimo mocnego lansowania owego trendu przez wszystkie możliwe środki masowego przekazu trend się nie przyjmie. Liczę, że jak szybko opanował blogi i czasopisma modowe tak szybko zniknie i wrócimy do wypracowanych standardów.

Ze swojej strony chciałbym tylko zauważyć, że nie bez powodu strój biznesowy jest dość sztywno określony. Pamiętajmy, że w pracy zazwyczaj rozmawia się o poważnych sprawach i nasz strój ma być elegancki, ponieważ jesteśmy wizytówką firmy, w której pracujemy, ale nie przesadzony. Nie powinien przysłaniać tego co jest ważne, czyli tematu spotkania na przykład.

Dla przypomnienia krótka charakterystyka eleganckiego stroju biznesowego mężczyzny:

- business attire – elegancki strój męski wymagany przez niektóre korporacje. Gładki garnitur (granatowy lub szary), jasna koszula (może być w drobny deseń), ciemny krawat, buty czarne.

- business smart – trochę mniej restrykcyjna wersja stroju biznesowego niż business attire. Mogą być spodnie w innym kolorze niż marynarka, koszula bardziej wzorzysta, i ciekawszy krawat. Buty czarne lub brązowe.

-business casual – zdecydowanie mniej elegancki styl. W zależności od firmy może być nawet t-shirt z marynarką, cassualowe spodnie mniej formalne buty, a szyję można uwolnić od krawata.

Jak widać w stroju biznesowym jest miejsce na swobodniejsze formy. Można jak najbardziej w mniej formalnych sytuacjach założyć coś mniej eleganckiego, bardziej wygodnego. Takie w których czujemy się lepiej. Ale czy musimy zakładać dres do pracy bo jest nam wygodniej?

Przecież jak idziemy na bal to nie zakładamy pidżamy, bo jest wieczorowa i wygodna.

Sukcesów w pracy czytelnikom życzę.

Tomasz Głuszek

Tomasz Głuszek to stylista i ekspert od wizerunku. Na codzień pracuje dla firmy PAWO.

Reklama

Tomasz Głuszek: O biznesie w dresie [FELIETON] komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ototorun.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Tub Tomasz Urbański z siedzibą w Toruń 87-100, Winnica 41

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"