Mieszkania wciąż nie są gotowe. Czytelnicy: nie polecamy tego dewelopera!

Wiadomości, Mieszkania wciąż gotowe Czytelnicy polecamy dewelopera! - zdjęcie, fotografia
TUB 22/08/2018 15:42

Do naszej redakcji dotarły niepokojące sygnały od osób, które kupiły mieszkania od ogólnopolskiego dewelopera.

- Nie polecam dewelopera Murapol w Toruniu - osiedle "Nowy Toruń" na JARze. Po wpadce z inwestycją na ul. Grudziądzkiej developer zachował się jeszcze gorzej. Do 25 maja powinny być oddane do użytkowania mieszkania. Mamy połowę sierpnia i do tej pory mieszkańcy nie otrzymali kluczy. Przez ten czas cały czas są zbywani kolejnymi terminami, które upływają i nic się nie dzieje. Kontakt z doradcami klienta jest utrudniony. Kredyty uruchomione - trzeba płacić, a mieszkań jak nie było tak nie ma. Zastanówcie się 500 razy zanim się nabierzecie - to jeden z e-maili, który otrzymaliśmy od jednego z klientów Murapolu na skrzynkę [email protected]

Chodzi o dwa nowe bloki w rejonie ulic Strobanda i Watzenrodego na toruńskim os. JAR. Inwestycja nie jest jeszcze gotowa, mimo że deweloper zapewniał mieszkańców, że klucze dostaną już w maju. Niedotrzymanie terminu przez firmę Murapol, to duży problem. -  Kredyt już uruchomiony, a mieszkania jak nie było tak nie ma. Na budowie krzątają się 2-3 osoby, od dłuższego czasu brak zauważalnych zmian - zauważa kolejna osoba, która zdecydowała się na kupno mieszkania.

Wizualizacja jednego z bloków na os. JAR. To inwestycja Murapolu.

Dlaczego deweloper nie dotrzymał słowa i inwestycja ma już kilkumiesięczny poślizg? Radio GRA otrzymało dziś odpowiedź w tej sprawie od przedstawicieli Murapola. Jak usłyszeliśmy na antenie, deweloper tłumaczy opóźnienia okresowo niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi i problemami kadrowymi związanymi z podwykonawcami. Aktualny termin zakończenia prac podawany przez Murapol, to 27 września.

Murapol na stronie internetowej chwali się, że jest deweloperem nr 1 w Polsce, a ofertę nowych mieszkań Murapolu wybiera najwięcej klientów. - Od 2001 roku zaufało nam już ponad 25 tys. osób. Dziś polecają nasze mieszkania swoim najbliższym - czytamy na murapol.pl.

Poniżej prezentujemy wyjaśnienie radcy prawnego Adama Kuźnickiego, który reprezentuje firmę Murapol

- Uprzejmie wyjaśniam, że faktycznie prognozowane pierwotnie przez dewelopera terminy wydawania klientom kluczy do lokali mieszkalnych powstających w ramach inwestycji Murapol Nowy Toruń uległy wydłużeniu i ostatecznie zamierzamy przystąpić do wydawania klientom kluczy w momencie zakończenia prac budowlanych, co nastąpi do 27 września 2018 roku, o czym klienci zostali pisemnie poinformowani. W tym miejscu chciałbym wyjaśnić, iż uprzednio zakładane przez nas terminy uległy przesunięciu z przyczyn obiektywnych, niezależnych od nas, w szczególności wskutek okresowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, a także powszechnie zauważanych na rynku, a dotykających również firm podwykonawczych, z którymi współpracujemy problemów kadrowych, co miało wpływ na zmianę wewnętrznego harmonogramu realizacji prowadzonego przez nas przedsięwzięcia deweloperskiego Murapol Nowy Toruń. 

Jednocześnie chciałbym wyjaśnić, że nie jest prawdą, iż terminy wykonania umów deweloperskich zawartych z naszymi Klientami upłynęły, a Spółka jest w wielomiesięcznej zwłoce z wydawaniem lokali. Wbrew twierdzeniom Pana rozmówców Spółka posiada jeszcze czas na wykonanie zawartych umów w tym wydanie lokali. Nikt z naszych Klientów dotychczas nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy, co również potwierdza, że dochowujemy postanowień ustalonych w umowach. Aktualnie prace zewnętrzne zw. z elewacją budynków są ukończone w 99%, przy czym zagospodarowanie terenu wokół budynków sięga 75%. Aktualnie lokale na wszystkich kondygnacjach budynków są ukończone (w stanie deweloperskim) w 99%, jedynie ciągi komunikacyjne tzw. części wspólne budynków są obecnie na etapie ukończenia i w 60% zaawansowania. Ponownie wskazuję, że Spółka nie później niż do dnia 27 września zakończy inwestycję, co jest zgodne z treścią zawieranych umów. 

Niezrozumiałym dla Spółki są twierdzenia Pana rozmówców o utrudnionym kontakcie z biurem sprzedaży zlokalizowanym przy ul. Grudziądzkiej 15, które pracuje normalnie w dni powszednie od g. 8.00 do g. 18.00. 

Mój Klient może się jedynie domyślać, że rzekome problemy przedstawiane przez Pańskich rozmówców powstały w wyniku niezrozumienia, różnicy pomiędzy: 

a) terminem wykonania umowy deweloperskiej połączonego z zwarciem umowy o skutku rozporządzającym będącym zarazem ostatecznym terminem wydania lokalu, który jest wiążący dla stron, a jego przekroczenie w niektórych przypadkach może skutkować powstaniem odpowiedzialności odszkodowawczą dewelopera,

b) terminami deklaratoryjnymi odnośnie zakończenia prowadzenia robót i wydania lokalu przed zwarciem umowy rozporządzającej, które deweloper przewiduje przy zachowaniu należytej staranności mając na względzie swoje zawodowe doświadczenie, które zazwyczaj nie mają żadnych skutków obligacyjnych.   

Innymi słowy to, że każda ze stron umowy chciałaby zakończyć inwestycje szybciej, (deweloper oczekując otrzymania środków z rachunku depozytowego, klient aby szybciej zamieszkać w nowym lokalu), to nie zmienia faktu, że nie sposób mówić o opóźnieniach dewelopera jeżeli nie przekracza on terminu zawarcia umowy rozporządzającej. 

Podsumowując, Spółka ponownie zapewnia, że wykona umowy zgodnie z ich postanowieniami i niebawem przystąpi do wydawania kluczy do lokali.

Adam Kuźnicki, radca prawny

(TUB)

wizualizacje: Murapol

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku

Reklama

murapol, inwestycja, toruń, deweloper, jar - komentarze opinie

  • Nana - niezalogowany 2018-08-22 23:00:53

    Dramat . Może któryś z kandydat na prezydenta miasta wstawi się za mieszkańcami

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 07:22:36

    Tak,niech się wstawi.super pomysł. I co ma niby zrobić? Niech się przebierze i pójdzie tam pracować na budowie. Za ten pomysł masz Nobla.

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 09:44:05

    gdyby budowali dla inwestora strategicznego to już by się posypały kary..

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 12:09:01

    Mają problemy z podwykonawcami, jasne a kto będzie teraz robił za 11zl za godzinę na budowie. Normalna stawka to teraz 18-19 zł a jak by im zależało to za ponad 20 zł znaleźli by się budowlańcy.

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 12:13:21

    Moj termin przekazania własności zawarty w akcie notarialnym to maksymalnie 31 lipca 2018- TERMIN ZOSTAL JUZ PRZEKROCZONYYYY!!!! i co w związku z tym? nie zrezygnuje teraz z mieszkania, na które czekam od ponad roku (co chyba nie dziwi) ale przedłużający się termin oddania mieszkania budzi tylko i wylącznie frustrację. Ze strony dewelopera wystarczylo chociażby poinformować o zainstniałej sytuacji i przeprosić. Brak słów na postawę MURAPOLU

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 13:29:51

    Ja się tylko pytam, po co te wszystkie tłumaczenia. TERAZ? Jak już sprawy poszly do mediów? Nie lepiej było zwyczajnie e-mailowo lub listownie poinformować klientów o obsuwie i wszyscy jakoś by zrozumieli, może nie wszyscy ale nie szli by z tym tak ochoczo do mediów rozgłasniać. Ale nie, lepiej mieć w dupie klienta i mieć negatywny rozgłos na całą Polskę. MURAPOL- gratuluje świetnego marketingu. Mieszkanie od Was kupilismy, ale z pewnością pierwsze i ostatnie.

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 15:27:36

    Brak profesjonalizmu ze strony wykonawcy aż bije po oczach. Z jednej strony piękne filmy wizerunkowe w internecie, z drugiej kilkanaście filmów rozgoryczonych klientów, ktorzy pokazuja partacką robotę ze strony wykonawcy. Jestem zażenowana. Wybuduja osiedle, zgarna kase, a klienci z reklamacjami pozostaną. Coś czuje, ze smrod dlugo bedzie sie ciagnal za Mirapolem po Toruniu...

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 22:07:05

    Warunki atmosferyczne haha jakoś zima sroga nie była. Obserwuje pracę budowy innego dewelopera który rozpoczął budowę w późniejszym terminie i jest ku końcowi A Murapol..daleko w polu. Brak profesjonalnej obsługi klienta w biurze przy Grudziadzkiej. ...porażka brak konkretnych informacji, brak profesjonalnego podejścia do sprawy.olewanie klienta. Brak komunikacji, nie odbieranie telefonu,brak odp na e-maile. I SCIEMA ZE DEWELOPER WYSYŁA PISMA. TAKIE PISMA POWINNY BYC WYSYŁANE LISTEM POLECONYM A TU NAWET BRAK ODWAGI ŻEBY CHOCIAŻ MEJLA NSPISAC.

  • Gość - niezalogowany 2018-08-23 22:07:46

    Jeśli Pan radca prawny jest taki do przodu, może oficjalnie pokażemy Akty Notarialne i zapisy, które zostały w nich dokonane. Już jedne media zastraszyli. Był artykuł i znikł. O czym to świadczy? Może zatem pójdziemy do TVP, która chętnie nagłośni całą sprawę. Pan radca prawny wspomina o stanie deweloperskim? Proszę Pana, stan mieszkań jest opłakany. Sposób ich wykonania odbiega od wszelkich norm. Macie 6 miesięczne opóźnienie, a oddajecie ruderę, a nie mieszkania. Był Pan na miejscu zobaczyć jak to wygląda? Opowiada Pan bzdury i daje to Pan jeszczę do opino publicznej. W tych czasach jako ogólnopolski deweloper oddawać w tym standardzie mieszkania? To nawet nie jest 2 kategoria!!!!! Może zaprosimy kogoś z zewnątrz kto zweryfikuje kto mówi prawdę. Poszkodowani klienci, czy zakłamana świta? Na piśmie proszę Pana nie dostaliśmy nic. Informacja o zakończeniu prac przyszła drogą meilową w drugiej połowie sierpnia. Robicie sobie jaja z klientów, a terminów zakończenia prac i przekazania kluczy- 100% było przynajmniej 5. A jeśli ma Pan odmienne zdanie, to tak jak wcześniej wspomniałem, oficjalnie w szerokim gronie i najlepiej z udziałem władz miasta i telewizji powiedzmy jak jest na prawdę.

  • Oszukany mieszkaniec Torunia - niezalogowany 2018-08-23 22:23:25

    Panie Prezydencie Zalewski, niech Pan stanie za swoimi ludzi z miasta, których ośmiesza i oszukuje deweloper. Prosimy Pana o interwencji w tej sprawie. Należą się nam ogromne odszkodowania od firmy Murapol!!

  • Gość - niezalogowany 2018-08-24 00:11:11

    Szkoda że miasto Toruń nie walczy o swoich mieszkańców.... Po co są wydawane pozwolenia na budowę tak niewiarygodnym deweloperom? Dla pieniędzy? Dla pieniędzy miasto zamiata problem pod dywan? Toruń chce się rozwijać, szkoda że kosztem swoich mieszkańców. Lada moment mamy wybory prezydenckie,może Szanowny Pan Prezydent zostawi pozytywny odsłuch po swojej osobie? Prosimy o pomoc każdego kto jest zainteresowany tą sprawą Murapol oszukuje swoich klientów. Mieszkania nie spełniają żadnych norm. Może jakiś zewnętrzy nadzór budowlany niech to sprawdzi.... Deweloper w akcie notarialnym wskazał datę 13.03.2018. Załatwienia wszelkich pozwoleń 31.07.2018. Mamy koniec sierpnia... Mieszkania są w stanie daleko odbiegającym od stanu deweloperskiego... Deweloper zmusza nas do zapłaty za metry których nie ma!! Oglądaliśmy mieszkania i kompletnie nie zgadzają się w wymiarach, które dostaliśmy na papierze. Wielka korporacja straszy swoimi prawnikami, bo mają pieniądze? Tak mają z oszukanych klientów, którzy oddali swoje oszczędności życia. Co do Pań sprzedających w imieniu firmy Murapol. Są niekompetentne i nie potrafią w żaden sposób odpowiedzieć na prosto zadawane im pytania. Jedyna odpowiedź "będzie tłumaczyć sie centrala". Przepraszam kupiłem mieszkanie w Toruniu, czy w Bielsko-Białej, gdzie mieści się siedziba firmy? Prosimy o pomoc prawników i telewizję!!!! Pokażmy całą prawdę o Murapolu!!!!

  • Zainteresowany kupnem - niezalogowany 2018-09-17 22:03:35

    Witam, czy niezgodność w metrażu mieszkania to powszechny przypadek u tego dewelopera? Jakie są jeszcze inne usterki? Dlaczego mieszkania odbiegają od normy?

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2018-10-25 20:54:19

    Może warto wrócić do tematu? Nadal nie ma odbiorów końcowych, warunkowa zgoda na użytkowanie. Mieszkańcy nadal nie mają przekazanej własności. Płacone są kredyty, podpisywane aneksy, za które również trzeba płacić, a Murapol non stop podaje nowe terminy.

  • gość 2018-12-20 19:39:57

    Przypadkiem trafiłem na tę stronę. Też jestem klientem Murapolu z innego miasta. Nie pocieszę Państwa. Po 3 latach od oddania budynku idziemy do sądu. Murapol totalnie neguje wszystkie wady, które się pojawiły i pojawiają. Zarówno w mieszkaniach, jak też częściach wspólnych. Mają jedną odpowiedź, że reklamacja jest bezzasadna. Radzę już zbierać podpisy pod uchwałą o pójście do sądu przeciw Murapolowi.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-27 21:18:54

    Jak odstąpić od umowy jeżeli mam pierwsza umowę notarialna podpisana i wpłaciłam gotówka na ich konto 40 % zaliczki Jestem przerażona !! Gdzie ja będę mieszkać ???

  • Gość - niezalogowany 2018-12-27 21:19:33

    Jak odstąpić od umowy jeżeli mam pierwsza umowę notarialna podpisana i wpłaciłam gotówka na ich konto 40 % zaliczki Jestem przerażona !! Gdzie ja będę mieszkać ???

  • Gość - niezalogowany 2019-01-20 22:41:54

    Mieszkania Toruń budynek C wciąż nie gotowe Termin dawno minął!!!!!! Czy ktoś pomoże nam

  • Gościu - niezalogowany 2019-01-22 13:40:57

    Totalne dziadostwo. Kto w ogóle dopuścił tego pseudo dewelopera do budowy w Toruniu Katastrofa totalna. Każdemu odradzam zakup mieszkania u tych dziadów...

  • lolek - niezalogowany 2019-02-05 15:47:07

    ten sam problem jest w warszawie z Ordona 1

  • Gość - niezalogowany 2019-03-06 22:40:08

    Ludzie stawiacie dorobek zycia na szale kto kupuje kota w worku tylko jelen!!!! Jest chata jest pieniadz a nie lament ze mnie naciagneli

  • Justyna - niezalogowany 2019-03-11 22:28:55

    Kupiłam mieszkanie w Toruniu od dewelopera Murapol. Najgorszy błąd jaki można zrobić. Obiecanki cacanki, a głupiemu radość - tak można określić współpracę z tym deweloperem. Obiecany był odbiór mieszkania 30 listopada 2018 roku, obiecany był nadzór budowlany, który "zaakceptuje" budynek 8 marca. "Tak, tak, wszystko będzie terminowo!" - mówiła pani X, która od początku zajmowała się sprawa naszego mieszkania. Możliwość odebrania mieszkania pojawiła się dopiero 28 grudnia 2018 roku. A komisji budowlanej jak nie było, tak nie ma. Tak, tak, wszystko będzie na czas

  • Justyna - niezalogowany 2019-03-11 22:32:51

    Kupiłam mieszkanie w Toruniu od dewelopera Murapol. Najgorszy błąd jaki można zrobić. Obiecanki cacanki, a głupiemu radość - tak można określić współpracę z tym deweloperem. Po pełną opinie na temat tego dewelopera zapraszam na mój profil na Facebooku https://www.facebook.com/1471251156/posts/10219277479115697?sfns=mo

  • gość 2019-03-12 11:28:27

    Niestety w Krakowie jest podobnie mieszkanie na "Nowym Złocieniu" miało być oddane 30 listopada 2018. byliśmy wczoraj czyli 11 marca 2019 i jest tyle usterek że ramki braknie. brak solidności i ciągłe zwodzenie. Bardzo nie solidni. MURAPOL nie jest godny polecenia.

  • gość 2019-04-02 15:23:03

    Budynek C budowany przez Murapol w Toruniu miał być oddany 28.10.2018 roku Opóźnienie w tej chwili wynosi 5 miesięcy, a po drodze były jeszcze 3 terminy, żaden nie dotrzymany. Oczywiście słowo przepraszam nie funkcjonuje. Dodzwonić się po jakąkolwiek informacje nie można bo pani nie odbiera telefonów, a jak już przez pomyłkę odbierze to nie zna odpowiedzi na podstawowe pytania, albo bezczelnie kłamie, mając przekonanie że rozmawia z głupszym od siebie. Pod koniec marca zezwolono mi zobaczyć mieszkanie i doznałam szoku. Wykonanie skandaliczne, sufit to gole płyty betonowe bez otynkowania, masakra. 36 m2 za 170000,00 zł w stanie opłakanym. Szukam prawnika który podjałby się obrony oszukiwanych ludzi przez tego dewelopera, bo czytam że nie tylko w Toruniu taki stan rzeczy a w całej Polsce. Deweloperzy mocą ustawy założyli fundusz ochronny, na który złożą się oczywiście kupujący mieszkania, bo czytam o dużych podwyżkach na nowe mieszkania. Sami przecież nie zmniejszą swoich zysków!

  • gość 2019-05-21 22:21:35

    Identyczny problem jest w Warszawie na inwestycji Ordona. Termin ostateczny przeniesienia własności upłynął z dniem 31 stycznia 2019 roku. Dalej budowa trwa... lokale nie są wydane... własność oczywiście nie przeniesiona, dodatkowo spartolona robota... dach przecieka i lokale są zalewane co ponownie opóźnia przekazanie lokali dla właścicieli.... Ewa

  • 3-miasto - niezalogowany 2019-05-24 22:37:41

    Jesteśmy nowymi mieszkańcami z trójmiasta nowej inwestycji nadmorskie tarasy...mieszkamy tutaj zaledwie pół roku A od samego początku zaczynały się schody problemy..na ostateczne akta czekamy od października i w sumie nie mamy pojecia kiedy beda naprawde.problemy z grzybem w mieszkaniu zalane garaże komórki lokatorskie problemy rowniez z instalacją elektryczną.Jezeli ktoś decyduje się kupić mieszkanie od tego dewelopera odradzamy kupna..każda reklamacja jest rozpatrzona od murapolu negatywnie...totalna masakra..

  • 3-miasto - niezalogowany 2019-05-25 08:40:44

    Jesteśmy nowymi mieszkańcami z trójmiasta nowej inwestycji nadmorskie tarasy...mieszkamy tutaj zaledwie pół roku A od samego początku zaczynały się schody problemy..na ostateczne akta czekamy od października i w sumie nie mamy pojecia kiedy beda naprawde.problemy z grzybem w mieszkaniu zalane garaże komórki lokatorskie problemy rowniez z instalacją elektryczną.Jezeli ktoś decyduje się kupić mieszkanie od tego dewelopera odradzamy kupna..każda reklamacja jest rozpatrzona od murapolu negatywnie...totalna masakra..

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ototorun.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Tub Tomasz Urbański z siedzibą w Toruń 87-100, Winnica 41

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"