Marta Olszewska: Celem nadrzędnym konferencji jest inspirowanie

Biznes, Marta Olszewska Celem nadrzędnym konferencji inspirowanie - zdjęcie, fotografia
Tomasz Kaczyński 02/10/2019 08:49

– Celem jest też oczywiście przekazywanie wiedzy. To prestiżowe wydarzenie, które przedstawia naszą organizację w nowoczesnym świetle - mówi o rozpoczynającej się właśnie konferencji "Firma Przyszłości" Marta Olszewska, dyrektor biura Izby Przemysłowo-Handlowej.

„Oto Toruń”: Pani Dyrektor, Izba Przemysłowo-Handlowa działa już od trzydziestu lat. W ostatnim czasie zmieniło się m.in. logo organizacji. Wiem że dokonaliście zmian organizacyjnych. Co jeszcze zmieniło się w toruńskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej? 

Marta Olszewska: Ostatnie lata były przełomowe. W 2016 roku zmieniliśmy siedzibę na bardziej dostępną dla przedsiębiorców. Wcześniej mieściliśmy się przy ul. Kopernika 4  - w samym sercu toruńskiej starówki, w pięknym, choć trudno dostępnym miejscu. Obecnie działamy w nowym budynku, ale nie jest to nasza docelowa siedziba. Jesteśmy w trakcie procesu inwestycyjnego budowy inteligentnego obiektu biurowego. To przedsięwzięcie, do którego powołaliśmy spółkę celową, gdzie 50% udziału ma Izba i wszyscy członkowie, a 50% Bank Spółdzielczy, który został inwestorem. Pozyskaliśmy też pieniądze z Unii Europejskiej. Chcemy wybudować laboratorium, w którym testowalibyśmy wszystko to, co jest związane z ekonomicznym i ekologicznym funkcjonowaniem obiektu biurowego. Przedsięwzięcie ma być komercyjne i przynosić dochody. Gdy będziemy mieli swój własny obiekt, umożliwi nam to realizację kolejnych ciekawych działań.

Ilu członków zrzesza obecnie Izba Przemysłowo-Handlowa?

Ponad 230 firm z całego województwa, choć koncentrujemy się przede wszystkim na okręgu toruńskim. Warto jednak wspomnieć, że mamy prężnie działający oddział rypiński. Wystarczy dziesięć firm z danego obszaru regionalnego, by stworzyć oddział. W Rypinie to się udało. To przede wszystkim zasługa ludzi. Izba zapewnia struktury, wsparcie biurowe, system organizacyjny i administracyjny, ale jeśli nie ma w danym regionie człowieka lidera, który to wszystko pociągnie, szanse na sukces są niewielkie. Relacje władzy samorządowej i przedsiębiorców w małych miejscowościach są inne, bliższe niż w dużych miastach, dzięki czemu można więcej zdziałać. Idea IPH jest taka, by ułatwiać prowadzenie biznesu przedsiębiorcom m.in. przez lobbowanie na ich rzecz. Oddział rypiński działa już od kilku lat, ale w ostatnim czasie bardzo się zaktywizował, co nas cieszy. Mamy nadzieję, że będą powstawały nowe oddziały. IPH cały czas się rozwija i unowocześnia. 

Jaki jest cel konferencji „Firma przyszłości” odbywającej się w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki?

Celem nadrzędnym konferencji jest inspirowanie. Chcemy pokazać, jak innym udało się rozkręcić własny biznes i motywować nowe osoby do tego, by się nie poddawały. Celem jest też oczywiście przekazywanie wiedzy. To prestiżowe wydarzenie, które przedstawia naszą organizację w nowoczesnym świetle. Dla nas bardzo ważny aspekt stanowi fakt, że konferencja jest bezpłatna i otwarta dla wszystkich. Jesteśmy organizacją, która nie działa dla zysku, więc postawiliśmy sobie za cel stworzenie konferencji bez barier. Każdy może na nią przyjść. 

Stawiacie na znane nazwiska. Czy to przede wszystkim one przyciągają przedsiębiorców czy ważniejsze jest jednak spotkanie z mniejszymi, lokalnymi przedstawicielami biznesu? 

Dla lokalnych przedsiębiorców, oprócz znanych nazwisk, bardzo ważny jest networking, okazja do spotkania się z innymi przedsiębiorcami. Konferencja cieszy się ogromnym zainteresowanym, chęć udziału zgłosiło ponad 1000 osób. Dobieraliśmy prelegentów tak, by każdy znalazł coś dla siebie. Konferencję otworzy profesor Witold Orłowski, znana postać, główny ekonomista PWC, czyli PricewaterhouseCoopers. Wśród prelegentów znalazł się też przedstawiciel naszego lokalnego biznesu, Janusz Niedźwiecki, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Apator. W programie konferencji jest także dużo wystąpień skierowanych do nowego pokolenia. Mamy specjalistów od YouTube’a, mediów społecznościowych. Jestem pewna, że każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. W sumie proponujemy dwanaście prelekcji podzielonych na trzy bloki tematyczne. Zatem konferencja IPH to wydarzenie, na którym warto być. 

Rozmawiał Tomasz Kaczyński.

Reklama

Marta Olszewska: Celem nadrzędnym konferencji jest inspirowanie komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ototorun.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Oto Media Filip Sobczak z siedzibą w Toruń 87-100, Szosa Chełmińska 26/602

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"