27°C bezchmurnie

Kobiety pokonują ograniczenia, czyli żeńska strona crossfitu

Relaks, Kobiety pokonują ograniczenia czyli żeńska strona crossfitu - zdjęcie, fotografia

Crossfit od przynajmniej kilku lat staje się coraz bardziej popularny także w Polsce. Dlatego też tłumaczymy, o co w tym chodzi i jak zacząć.

Próbująć swoich sił z Crossfitem, ma się do czynienia ze sportem zupełnie innej kategorii niż jogging czy nordic walking. Jest to sport siłowy, który wymaga zaangażowania wszystkich partii mięśni. Zanim jednak przystąpi się do pierwszego treningu, warto się do niego odpowiednio mentalnie przygotować. Pierwsze spotkania często wiążą się z bólem, szczególnie dzień po wysiłku. Dzieje się tak dlatego, że w ćwiczeniach crossfitowych wykorzystuje się mięśnie, które na co dzień nie są zbyt mocno eksploatowane. Zakwasy dzień po treningu są jednak dobrą oznaką, świadczą o tym, że ćwiczenia zostały poprawnie wykonane.

Należy pamiętać, że crossfit nie jest jednak dla wszystkich. Może nie przypaść do gustu wielu kobietom, które uprawiają inne sporty, a z drugiej strony może spodobać się tym, które dotychczas nie przepadały za żadną dyscypliną. Wiele osób zaangażowanych w crossfit podkreśla, że szczególnie na początku jest to próba charakteru.

Co z efektami? Te nie przychodzą szybko, ale wydaje się, że warto na nie poczekać. Wymieniać można bowiem długo. Lepsza kondycja, łatwiejsze radzenie sobie z ciężarami na co dzień i szybsza regeneracja organizmu to tylko niektóre z korzyści. Crossfit udoskonala jednak nie tylko ciało, lecz wpływa także na duszę. Hartuje charakter i jak każdy sport poprawia samopoczucie. Do tego lepsza kondycja fizyczna bardzo często pomaga poradzić sobie z bezsennością w nocy i sennością w ciągu dnia.

 Przed każdym treningiem należy się odpowiednio rozgrzać. W tym celu można zdecydować się na bieżnię, pajacyki, skakankę czy przysiady. Ważne jest przygotowanie ciała przed treningiem z ciężarami. Treningi powinny być intensywne i bez niepotrzebnych przestojów. Wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane dobrze technicznie, ponieważ prawidłowość i technika są naważniejsze. Nie można zapominać również o doskonaleniu wzorców ruchowych i prawidłowej postawie podczas wykonywania ćwiczeń. Po skończonym treningu można zrobić (wręcz zaleca się, aby szybciej i skuteczniej wyzbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej) trening interwałowy bieżni lub na rowerku stacjonarnym. Powinien być to szybki trucht lub wysokie tempo na rowerze  mówi Paulina Smulczyk ze sklepu Decathlon.

Kobiety dopiero zaczynające przygodę z crossfitem mogą zaopatrzyć się w sprzęt, który ułatwi trening oraz w odzież, która pomoże uniknąć otarć i odcisków. Jeśli chodzi o podstawowy sprzęt, to warto wyposażyć się w hantle, tzw. kettle, taśmy czy liny. Te podstawowe atrybuty umożliwiają wykonanie szeregu różnych ćwiczeń.

Ważne jest uniknięcie wszelkich ran i otarć, które mogą utrudnić dalszy trening. Dlatego każda osoba próbująca sił w crossficie, powinna mieć odpowiednie rękawiczki chroniące dłonie, np. rękawiczki Fitness 500 marki Damyos. Przy niektórych ćwiczeniach kluczowy okazać mogą się z kolei ochraniacze na kark czy pas lędźwiowy. Pozwalają uniknąć wielu poważnych kontuzji. Istotny jest także wygodny ubiór, który nie będzie ograniczał ruchów i pozwoli w pełni skupić się na ćwiczeniach. Właściwym wyborem wydaje się top i spodenki przeznaczone do treningu crossowego. Stabilną postawę zapewni z kolei dopasowane obuwie jak np. buty marki Domyos.

- Nie powinno zapominać się także o odpowiednim nawadnianiu tłumaczy Paulina Smulczyk.  Ważne jest dostarczanie organizmowi właściwej ilości minerałów. Dobrym wyborem wydają się izotoniki w proszku.Z kolei po treningu bez ćwiczeń typu aeroby czy interwały powinno stosować się odżywki BCAA+ oraz Carbo. W ciągu godziny po zakończeniu treningu powinno spożyć się posiłek, który pozwoli uzupełnić wartości odżywcze. Jeśli to niemożliwe, to dobrym ekwiwalentem są batony proteinowe. Mieszczą się w kieszeni, a potrafią zastąpić posiłek.

Crossfit można traktować jako bardzo dobrą inwestycję na przyszłość. Rozwój mięśni i kości przyczynia się do dużo dłuższego zachowania sprawności ruchowej, a także do podniesienia komfortu codziennego życia.

Chcesz być na bieżąco z informacjami z Torunia i okolic? Polub nas na Facebooku 


Kobiety pokonują ograniczenia, czyli żeńska strona crossfitu komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na ototorun.pl